Dit probleem hebben we met een Ford Scorpio 2.9 automaat van bj 1989.
Bij een constante snelheid houdt de auto in. We hebben de ontsteking , die volgens de opgegeven waarde 15 graden voorontsteking moet hebben al naar 25 graden vervroegd, wat een verbetering oplevert. De auto is door onze OPUS-Computer uitgelezen en gaf geen elektronisch probleem.
Onze inschatting is een vervuiling in het brandstofsysteem, maar ondanks enkele reinigingen heeft dit (nog ) niet het gewenste effect. Wie heeft ervaring met een dergelijke auto en kent het probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Door intensief door te gaan met het toevoegen van brandstof-systeem reinigers is het schokken steeds minder geworden en nu na ongeveer een 1000-km te hebben gereden is het schokken nagenoeg verdwenen.Dus kunnen we stellen dat ook hier vervuiling van het brandstofsysteem een oorzaak is van het minder goed overnemen en schokken van de auto.
Ultrasoon reinigen baat veel. De kans dat het terug komt is groot. Ervanuit gaande dat deze scorpio 2 luchthoeveelheidsmeters heeft en geen 24 klepper is :
De ECU heeft een klein kenveldbereik wat betreft de brandstofinspuiting. Wat men kan doen is de kap van de hoeveelheidsmeters verwijderen en de veerspanning ong. met 5 tanden verminderen. Controleer wel hierna het CO gehalte.
Schokken is dan verholpen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Scorpio of stel zelf een nieuwe vraag.
23 jaar