Deze wagen heeft dit probleem alleen bij koude motor, vanaf 55 a 60 °c doet hij dit niet meer en heeft zijn volle vermogen en rijd ook zeer goed.
Het probleem is dat als de motor koud start dat hij dan bij gas geven schokkend naar zijn toeren gaat en ook rookt (onverbrande diesel lijkt mij)
wil je vertrekken lig je direkt stil.
Foutcode ivm Map sensor (heeft een t-map) bij verder gaan op deze fout zag ik dat er geen voeding kwam op de stekker van deze sensor.
Draad uitmeten tot aan de PCM en 0 ohm ... zelf maar gemeten of er wat uit de pcm kwam ... 4 v dus ok de limieten liggen tussen 3.5 v en 5.5 v.
Ik heb die draad vervangen door een nieuwe ... verder zit er niets op deze draad.
Ik denk nu dat de dtc niet meer zal terug komen maar na wissen dtc's en starten wagen nog hetzelfde probleem.
Ik vermoed dat het Map probleem niet het effectieve probleem van de wagens was.
Eens de wagen +- 60 °c heeft dan doet hij niets meer.
Ik dacht aan pomp of verstuivers mede door de problemen met ijzer vijlsel bij Mondeo 2.0 TDci's maar deze wagen doet dit alleen bij koude motor ...
De egr werkt met vacuum en niet electronisch, zou dit eventueel hetzelfde effect kunnen geven ???
Bjij gas geven ga je dus al schokkend het toerental omhoog en bij rijden schokt de wagen ook (als je al kan vertrekken zonder stilvallen)
thanks
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt er wel op dat de egr klep open bijft staan, deze even afsluiten en proberen.
thanks, ik ga dit ook direkt doen morgen ... had hier even aan gedacht maar had niet echt stil gestaan dat dit effect ook de EGR kon zijn ... foutcodes krijg je niet aangezien dit vacuum gestuurd is EN mischien ook de reden van die MAP foutcode !!!!
Die reageerd natuurlijk hierop... enig idee of bij deze wagens de EGR afgesloten kan blijven ?
Deze morgend wagen gestart, geen probleem ... ik vermoed dat het opgelost is en heb verder ook niets meer gedaan.
MAP En inlaat temp. zorgen ook voor juist inspuitmoment en hoeveelheid dus dit kan wel het probleem dat ik had veroorzaken.
Laat ons hopen dat het definitief opgelost is, zo niet EGR dicht maken zowieso.
thanks
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar