close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Transit: Slaat niet aan

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDCi

hey,

heb hier een transit die niet aanslaat, motor gaat goed rond. Uit gelezen met IDS, geeft alleen storing EGR klep, deze vernieuwt, motor slaat niet aan. Het lijkt als of hij 1 poot mist. aan de hand hiervan verstuivers gedemonteert en gekeken met een endescoop. Zit er in 1 zuiger een gat EN EEN barst. heeft iemand dit al voor gehad?

Geplaatst door

Renaultmonteurtje (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij ford niet zo vaak denk ik, citroen en peugeot wel meer.

Postie 0
badge

14 jaar

Heb ik al meer gezien bij deze motoren, wat heeft hij gelopen?

[url=http://img641.imageshack.us/i/dsc00901qk...][img]http://img641.imageshack.us/img641/4898/...[/img][/url]

Suc6

Doktor 0
badge

14 jaar

69.000 Km, zit tot zondag in de garantie.

Geen probleem dus.
Heb je wel al een etis ids sessie gemaakt? en let op ALLE te vervangen boutjes, moeren en pakkingen die etis aangeeft en die vanzelfsprekend zijn (brogmoeren, pakkingen)

Suc6

Doktor 0
badge

14 jaar

JA sessie is direct aangemaakt, we wachten nog op antwoord van motor vervangen of de motor uit mekaar halen.

De vraag blijft wel,hoe kan dit, een gat in de zuiger komt normaal door pingelen, en dat gebeurt dacht ik bij een diesel niet.

Wacht het antwoord van Ford maar af

Doktor 0
badge

14 jaar

Antwoord ford:

motor + bak uitbouwen en kop demonteren. Zo gegezegt zogedaan.
Conclusie:

3de zuiger heeft een barst en een gat, en de kop heeft ook een barst, krijg een nieuwe draaiend gedeelte en cilinderkop/

Alles eindelijk ingebouwt (duurde vrijlang voor dat ik alles had(4 verstuivers, nieuwe kop, nieuw onderblok, nieuwe oliepomp, ketting, spanners de helemeuk), de rest overgebouwt etc. Alles er, nieuwe olie er in, 15 min laten draaien, en hij sloeg op hol :O.
Wel uitgekregen met de sleutel, turbo slang er afgehaald, nog eens gestart, turbo vernevelt heel fijn de olie, kennelijk was hij zoveel aan het vernevelen dat hij er van door ging. Krijg nu nog een nieuwe intercooler, en turbo.

Moest ook olie druk meten,

Stat: 4 bar
@ 2000 rpm 5 bar
geef je gas, haal je 7 bar

nieuwe turbo en intercooler, en olie pomp gemonteert, probleem opgelost.

Ik heb zo al 6 motoren gehad waar een of meerdere zuigers compleet weg waren, er is duidelijk wat aan de hand met deze motoren en wat zeggen ze natuurlijk niet !

Ik heb het wel met de 2.4 Tdci's gehad, mag ik vragen naar de exacte bouw datum van de wagen ?

Ik vermoed ergens een slechte serie blokken.

Ik heb wel telkens een compleet blok gekregen met cilinderkop, moest dan wel nog alle onderdelen overbouwen MAAR zowieso moest ik nieuwe verstuivers en een turbo hebben.
Bij sommige was de turbo zowieso stuk door gesmolten zuiger ... maar het risico was niet te nemen.

Inlaatcollector zuiver gemaakt nieuwe uitmaatcollector enz ...

1x nog een probleem gehad met een nieuwe blok die na warm draaien om inspuitmoment van de verstuivers aan te leren begon te tikken.

Er staat er nu nog 1tje te wachten die uit garantie is !!!

Danny78 0
badge

14 jaar

[quote=Renaultmonteurtje]duurde vrijlang voor dat ik alles had[/quote]
Je bedoeld waarschijnlijk voordat je baas alles had?

ludolf01 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.