close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: Slaat niet aan

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 TD

Hallo,

Na het monteren van de kop en de distributie te hebben vervangen, slaat mijn ford helaas niet aan.

De merktekens waren van de nokkenaspoelie af maar op de krukas stonden er twee soorten. Een rode en een zwarte. Welke kleur word er door ford gebruikt?

Wel, als ik start, loopt hij heel mooi. Geen gebonk of getik meer. Compressie is weer zoals altijd. Maar wel heb ik gezien dat er bij twee verstuivers ( 1e en 2e cilinder ) diesel langs de verstuivers loopt. Zou dit de reden zijn van het niet aanslaan?

Voor dat mijn distributieriem slipte was er helemaal niets aan de hand met de verstuivers. Ook na het starten met een geslipte riem was er niets aan de hand en lekkten ze niet.

Ik weet het even niet of de lekkage nu een startprobleem kan opleveren.
Kan het lekken door dat de distributieriem toch nog wat verkeerd staat? Dat dan de druk te hoog word ofzo?

Groeten Bas

Geplaatst door

Bas1980 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

oei oei oei een slippende distribuite,bestaat niet wel een kapotte maar slippen kan niet,of jij bedoelt dat er tanden vanaf zijn getrokken,maar goed je kan altijd even kijken of je riem op tijd staat die rode en zwarte merktekens zijn denk ik aangebracht door monteurs die ieder op zijn beurt een nieuwe riem hebben gemonteerd en zelf afgetekent hebben,en in de nokkenas zit toch geen spiebaan ??die zit er toch conisch op,wat je kunt doen ervoor zorgen dat de eerste cilinder in de bovenste stand staat(even een verstuiver eruit halen en schroevendraaier erin steken) en ook natuurlijk de eerste kleppen gesloten dan moet aan de achterzijde van de nokkenas een platte strip in de nokkenas gelgd worden die plat op de cilinderkop ligt zoniet moet je je nokkenas tandwiel losmaken en opnieuw erop zetten wel altijd eerst met de hand de motor ronddraaien of hij niets raakt en je brandstofpomp moet ook op tijd staan daar moet je boortje 6 mm in het gat steken van de poulie waardoor hij geblokkeerd wordt in het achterliggend gat

en diesel langs de verstuiver ,zitten de leidingen wel goed vast of zijn het de retourleidingen.

Het zijn retourleidingen en die waren lek. Geeft dus niets.

de nokkenas is het probleem niet. De krukas zitten ook geen merktekens op. Kan niets vinden wat duid op merktekens. Bij de ford garage navraag gedaan en die zeggen dat het alleen met speciaal gereedschap kan. Heb inmiddels de auto al wel weer aan de praat gehad, maar deze start heel moeizaam en het was nog wat een lawaai bij het draaien. Toch maar weer uitgedaan. Denk dat de distributie nog niet zo staat als het hoort.

Toch maar eens een verstuiver er uit zien te krijgen. Die zitten wel heel erg vast maar goed, proberen kan altijd.

Groeten Bas

Bas1980 0

17 jaar

nou het is denk ik wel zeker een nokkenas probleem deze staat niet op tijd met je krukas,heb jij met de kop monteren ook de brandstofpomp riem eraf gehad??zo niet is het makkelijk te controleren of hij op tijd staat,in de poulie van de brandstofpomp zit een gaatje van 6mm even een spiegeltje bij pakken kun je het goed zien,en dit gaatje komt overheen met een gaatje wat er achter zit als deze in lijn liggen moet je er een boortje van 6 mm induwen dat voel je er goed inschuiven een beetje heen en weer spelen en dit gaatje staat niet helemaal boven maar ongeveer een centimeter of 3 van boven af( als je de motor ronddraaid)met een spiegeltje zie je dit wel,dan moet aan de achterkant van de nokkenas(kleppendeksel verwijderen)die gleuf die in de nokkenas zit moet gelijk liggen met de cilinderkop kun je gewoon een strip in leggen,is dit niet zo moet je je nokkenas tandwiel losdraaien niet helemaal verijderen,en ervoor zorgen dat de nokkenas plat ligt dan tandwiel weer vastdraaien,en boortje verwijderen en motor met de hand ronddraaien kijken of hij niets raakt,is dit goed starten die hap,wel het nokkenas tandwiel goed vastzetten

Dus als ik het goed begrijp dan:

als de brandstofpomp doormiddel van het 6 mm boortje op tijd word gezet staat de krukas op het BDP, of niet?

De riem van de brandstofpomp is er namelijk niet vanaf geweest.

Bas1980 0

17 jaar

ja helemaal goed,heb je dat gaatje gevonden??en het achterliggende gaatje ???wel goed kijken hé, je draait de motor rechtsom en dan ligt dat achterliggende gaatje op zo'n 3 cm voordat het gaatje van de poulie de bovenste top berijkt.als je het hart van de pomp pakt ligt het aan de linkse kant .

[quote=robby10030]ja helemaal goed,heb je dat gaatje gevonden??en het achterliggende gaatje ???wel goed kijken hé, je draait de motor rechtsom en dan ligt dat achterliggende gaatje op zo'n 3 cm voordat het gaatje van de poulie de bovenste top berijkt.als je het hart van de pomp pakt ligt het aan de linkse kant .[/quote]

ik wil er wel een foto bijvoegen maar het lukt me niet

vreemd van die foto. Moet toch wel lukken dacht ik zo...

Dat gaatje ga ik straks ff opzoeken maar had hem al een keer gevonden. Alleen nog niets mee gedaan.
Als zuiger 1 dan in bdp staat doormiddel van de brandstofpomp kan ik de nokkenas plaatsen.
Deze komt met de nokken op de eerste cilinder in een v vorm omhoog te staan. Cilinder 4 zal dan moeten gaan werken waarop de nokken in een v vorm naar onderen staan. Dus uitlaatklep net gesloten en inlaatklep bijna open.

Daar zou ik eventueel geen strip voor nodig hebben want dat lukt wel.

Bas1980 0

17 jaar

jaaaa, maar een tandje links of rechts en je hebt dit probleem wat je nu hebt,aan de achterkant van de nokkenas zit een grote gleuf deze moet in lijn liggen met de cilinderkop,en de nokken omhoog in een v wil zeggen kleppen gesloten dus deze cilinder werkt,nokken omlaag in een v zoals jij beschrijft,staan je kleppen op tuimelen en zal deze cilinder niet werken(althans geen compressieslag)

Mijn dank is groot robby10030 voor de emails die ik heb gehad!
Inmiddels loopt de auto weer helemaal normaal. Wel wat werk van gehad maar goed. De kop zit er weer op met nieuwe kleppen, een nieuwe koppakking en nieuwe distributie.
Nu nog even wachten op een banjo bout. Deze zorgt ervoor dat de turbo olie krijgt en die is geknapt.
Maar dan ben ik wel klaar!

Groeten Bas

Bas1980 0

17 jaar

kei goed

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.