Ford Escort: slecht aanslaan. klepspeling of brandstofpomp?

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8D

Hoi,

Mijn bestelletje laat mij als het koud is in de steek.

Bij koude start niet of erg slecht aanslaan. bij warme start geen probleem.
Ik heb de kaarsjes getest. impedantie bij alle 4 1.2 ohm een nieuwe gloeipit geeft ook 1.2 ohm . ze gloeien allemaal goed rondt de 4 tellen. gelijk aan een nieuwe.

Distributie vervangen een maand geleden. startproblemen waren er voor die tijd overigens al!

ik had een bypass gemaakt zodat ik iets langer kon gloeien, dit hielp wel iets.

bij de APK een half jaar geleden was de roetmeting als van een nieuwe.


bij aanschaf had deze ford 90.000 gedraaid ( werkelijke km's) 1.5 jaar geleden
inmiddels 40.000 ermee weg getikt
Bij aanschaf sloeg hij prima aan dit was vroeg in het voorjaar.
het blokje heeft veel in de bergen moeten werken!


zou dit slecht aanslaan een brandstofpomp probleem zijn, de roetmeting was perfect!
of een klepspeling issu.

Ik ben eigenlijk een Volvo man uit de B 18/20 blokken en de b 21 t/m b230 blokken en heb niet veel ervaring met deze en andere diesel blokjes
Aangezien ik niet meer beschik over een garage aan huis gaarne advies zodat ik niet te lang op straat loop te klooien voor jan doedel.

bvd
Nomad!

Eric Nomad

Geplaatst door Eric Nomad (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Edje Raketje (0), 9 jaar geleden

Krijgen de kaarsjes wel spanning?
Er zijn 2 typen gloeibougies voor 2 verschillende typen gloeirelais.
Het verschil zit in de gloeitijd. De combinatie moet wel goed zijn.
De ohmse waarde kan wel goed zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat het puntje opgloeit.
Dus met een tester meten of ze eruit schroeven.
Wat makkelijker is om te proberen is 2 keer te gloeien en/of volgas geven tijdens het starten.
De klepspeling moet .35 en .50 zijn. Het gaat met plaatjes.
Als er egr op gemonteerd zit, het vacuumslangetje afsluiten.
Ook controleren of de accukabels goed verbinding maken met de bevestigingsogen. De startsnelheid van de startmotor maakt ook heel veel uit.
Dunne motorolie gebruiken.

Eric Nomad (0), 9 jaar geleden

thanks... het is een electr. probleem.
ik moet nog even kijken of het in het relais zit ( mss aanslag) het laat allemaal wel spanning door, maar de 4 gloeipitten krijgen niet genoeg stroom waardoor ze niet heet genoeg worden. als ik de boel kortsluit met een startkabel rechtstreeks via de accu. slaat hij meteen perfect aan. hieruit mag ik concluderen dat er ergens een verbinding gecorrodeerd zit of slecht contact maakt.

Edje Raketje (0), 9 jaar geleden

Ik heb wel eens een relais vervangen waar water in gekomen was. Volgens mij zat hij bij de accu.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.