close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: start af en toe niet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 tddi duratorq

auto start niet, kan na twee keer proberen wel starten
valt onder het rijden uit krijgen hem niet meer aan de gang
anwb komt hem brengen en dan start hij hier weer wel kan goed na een paar minuten niet starten
foutcodes p1665 comunicatie brandstofpomp
p 1608 motorregelmodule
p 1631 relais motorregeling
p0335 p0216 b2139

ik denk een aansturing van de spanning maar waar?
heeft iemand dit al eens meegemaakt?
het is dus geen commonrail maar een brandstofpomp met electronica aansturing

Geplaatst door

ALEX MEURS (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

knipper het pats lampje als hij niet start

dirk2276 0
badge

17 jaar

[quote=ALEX MEURS]auto start niet, kan na twee keer proberen wel starten
valt onder het rijden uit krijgen hem niet meer aan de gang
anwb komt hem brengen en dan start hij hier weer wel kan goed na een paar minuten niet starten
foutcodes p1665 comunicatie brandstofpomp
p 1608 motorregelmodule
p 1631 relais motorregeling
p0335 p0216 b2139

ik denk een aansturing van de spanning maar waar?
heeft iemand dit al eens meegemaakt?
het is dus geen commonrail maar een brandstofpomp met electronica aansturing[/quote]
dit lijkt op of een voedings-storing: controleer alle massapunten (ook onder de accu en in de auto op de dorpel bij de a-stijl L+R), voor de koplampen.
controleer ook de stekker op de pomp en de bedrading daar vlak bij.

2 codes geven aan dat er een probleem met de krukaspositiesensor zou kunnen zijn: controleer of de stekker goed zit, de bedrading goed is, sensor eruit en controleer op vuil. bij terug monteren opletten dat de sensor net vrij van de sensorring is.

suc6

Doktor 0
badge

17 jaar

[quote=dirk2276]knipper het pats lampje als hij niet start[/quote]
als ik even wat zeggen mag:
pats zorgt ervoor dat de motor ook niet start (niet rondraait), en dat lees ik niet.
bovendien kan pats er NIET voor zorgen dat de motor stopt tijdens rijden.

Doktor 0
badge

17 jaar

wat is PATS ????

TesT 0
badge

17 jaar

Pats = Antidiefstal systeem.
Oiram

doctor de wagen stopt er echt met als hij de pats sleutel niet meer ziet moet je maar eens bij de oude sleutels het afstandbedienings gedeelte er af halen onder het lopen van de motor

dirk2269 0
badge

17 jaar

nokkenas sensor vervangen als hij zwart is zeker doen dan vervangen door een grijze

126 0
badge

17 jaar

Zit helemaal geen nokkenassensor op een tddi!!

Postie 0
badge

17 jaar

Lijkt op een te lage raildruk, helemaal geen indicatie van de wegenwachter erbij?

marcel7031 0
badge

17 jaar

ALEX MEURS Is er al heel lang niet meer.
Wat was het Alex?
Oiram

een tddi heeft geen rail maar een vp44 pomp

Hendrik4290 0
badge

17 jaar

"een tddi heeft geen rail maar een vp44 pomp"
En die gaan vaak stuk.
Oiram

ok, maar bij een hogedruksysteem moet de hogedruksensor wél een voldoende druk moeten registreren met starten anders zal hij ook niet aanslaan. Starttoerental ok?
Ben inderdaad ook benieuwd naar de oplossing.

marcel7031 0
badge

17 jaar

Marcel dat is juist.
Ik heb een TDCI en af en toe gebeurt het dat de auto pas de 3de poging start. Daar de nokkenassensor al vervangen is denk ik dat de raildruk in die gevallen te laag is. Het gekke is dat de auto dat al doet vanaf de eerste dag en de dealer weet natuurlijk weer van niets.De auto heeft ooit 3 dagen bij de dealer gestaan maar ik denk dat buiten wat starten er niets aan gebeurd is. Hij zegt alleen dat er meer zijn die daar last van hebben en dat er geen oplossing voor is, wat ik altijd betwijfeld heb. De enige reden dat ik af en toe nog bij de dealer kom is voor de stempel in het boekje in verband met roest aan de deurranden. Als iemand een oplossing heeft voor die te lage raildruk dan hoor ik het uiteraard graag.

Groeten,

Hendrik

Hendrik4290 0
badge

17 jaar

Wat ik bedoel zou toch makkelijk te meten moeten zijn. Hetzij via een OBD tester/ford tester of gewoon met je multimeter mits je de juiste waarde weet. Bv in ieder geval tussen de pakweg 1 en 4 Volt met aangesloten stekker. En deze waarde moet je terugvinden op de stekker van de MMS computer. Een slechte sensor/overgangsweerstand cq spanningsverlies onderweg of een slechte computer.
Soms zijn er auto's met dit probleem en het bleek dat het starttoerental te laag was, ook weer meten met een OBD tester. Dan kan het zijn een slechte massa/plus/accu of gewoon de startmotor zelf. (meegemaakt bij een Touran TDI) Startamperage/spanningsverlies over de aansluitingen meten.
succes, gr marcel

marcel7031 0
badge

17 jaar

Wellicht gekke opmerking: de juiste motorolie is gebruikt? Anders een 5W of 0W proberen?

marcel7031 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.