close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: Verstuiver probleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 135pk

Ik heb een Mondeo van begin 2002, TDCI 135 pk en onophoudelijke problemen met de verstuivers/injectoren.
Reeds 3 maal stond ik met pech langs de weg en moest een verstuiver/injector vervangen worden. Telkens weer was het een andere verstuiver.
Verleden week was het weer prijs, dit keer echter 3 verstuivers in een keer kapot en die ene die nog niet was vervangen bleek intact te zijn.
Heeft nog iemand dergelijke problemen, want dit is toch niet normaal en kost mij een fortuin.
Maar vooral, wat is de oorzaak want we kunnen ze zo blijven vervangen...

Geplaatst door

roblo (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Oorzaak is vaak de brandstof, tank bij dit soort auto's alleen goede merken zoals shell.
En een orgineel filter er op doen, geen imitatie dat filter is te grof.

Postie 0
badge

17 jaar

controleer de specificatie vd verstuivers eens
er zijn verschillende(drukken)verstuivers
mvgjerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Origineel filter gebruiken ( 2mikron) en ontluchten zoals het hoort, namelijk met een hand(vacuum)pompje.
Zeker filter niet vooraf vullen met diesel, dan zit er gegarandeerd rotzooi in.

Mvg,

Hendrik

Hendrik4290 0
badge

17 jaar

zijn de verstuiver leidingen ook vervangen want ander blijft het vuil er in zitten

dirk2269 0
badge

17 jaar

roblo, je moet u pomp eens laten nakijken. het zal daar wel aan liggen,
heb het probleem ook gehad met mijn focus van 2002
totaal prijskaartje 4540euro

groetjes focuske

focuske 0

17 jaar

Zoals Focuske al aangeeft: zoek het in de brandstofpomp. Voor de bouwjaren t/m 2002 zijn er slechte exemplaren gebruikt die kleine stukjes (ijzer?) loslaten. Deze komen in de verstuivers terecht waarna deze vervangen moeten worden.
Brandstofpomp (plus alle leidingen) vervangen is erg duur, maar verstuivers blijven vervangen is ook geen optie.

Mikkem 0

17 jaar

Focuske en Mikkem,

Probleem was inderdaad brandstofpomp, en inderdaad blijkt toen een reeks slechte pompen te zijn gebruikt waarin metaaldeeltjes vrijkwamen met de gekende gevolgen. Bedrijf die de pomp heeft nagekeken had die week toen meerdere van die pompen binnen van hetzelfde type en serie, allen met zelfde probleem !
Het ergste is dat bij de eerste diagnose de computer bij de garagist een foutmelding aangaf verwijzend naar de pomp, maar volgens de garagist was daar niks fout mee, had daar genoeg druk op die pomp zei die.
Ondertussen nogmaals verstuivers vervangen die uiteraard weer kapot gingen tot hij op mijn aandringen nog eens de pomp heeft laten nazien met het gekende resultaat.
Ondertussen had hij zowat de hele motor gedemonteerd, de culasse eraf en zelfs laten slijpen terwijl dat niet de oorzaak van het probleem was.
Resultaat: prijskaartje van 6000 euro !
Dank u Ford en knoeigaragist !

Aan iedereen die problemen heeft met vertuivers in Mondeo beginjaren 2000: pomp meteen laten nazien !!!

roblo 0

17 jaar

roblo, ik heb ook zo'n garagist gehad, die kon daar nu is
niks van maar nu mijn auto is nog niet fatsoenlijk gemaakt


groetjes focuske

focuske 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.