Hallo
Eergisteren mijn 'nieuwe' tweedehands Ford Escort 1.8 TD Business (70pk) opgehaald. Hij reed prima (afstand van 140 km mee gereden). Gisteren koude motor, voorgloeien, starten ging goed. Ik liet door onwennigheid met een diesel (ben benzine gewend) de motor afslaan. Opnieuw gestart, kostte iets meer moeite.
Vandaag start hij helemaal niet meer. Als ik de sleutel in het contact omdraai gaan alle signaleringslichtjes knipperen en na korte tijd doen ze helemaal niets meer. Het voorgloeien lukt dus ook niet.
Het ziet er net uit alsof hij het wel probeert maar niet genoeg energie heeft.
Ik, die geen verstand van auto's heeft, denk dan zou de accu nog wel goed genoeg zijn? Met de motor uit doet het licht het nog wel, groot licht en mistlicht niet.
Wat zou het kunnen zijn, en hoe kom ik er achter?
Alvast bedankt voor de hulp!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
accu toch leeg vermoedt ik of de startmotor probeer eens met goede startkabels over te starten
succes jan
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga het vanavond gelijk proberen.
18 jaar
De buurman heeft geen diesel en zegt dat zijn accu niet sterk genoeg is om mijn diesel op te starten. Ik denk wel steeds sterker aan de accu.
Zoals gezegd gaan de signaleringslampjes aan, maar doven ze snel weer uit, en dat herhaalt zich een paar keer, tot er niets meer gebeurt. Hij probeert het dus een paar keer, maar het lukt niet. Zet ik nu de verwarming en de lichten aan, en probeer het dan, dan gaan de lampjes vrijwel direct uit en probeert hij het ook niet nog eens.
Nu blijkt dat er een 52 AH accu in zit. Een accuverkoper zegt dat er een 72 AH accu in moet. Als dat zo is verklaart dat een hoop.
Is hier iemand die weet wat voor accu er in moet. Het is zoals gezegd een Ford Escort 1.8 TD Business Wagon 51 kW (70 pk) bj '99.
Alvast bedankt!
18 jaar
op www.varta-automotive .be of nl , kan je terugvinden welke accu je nodig hebt . Er worden verschillende types vermeld van 55 , 60 , 70 , 75 ah . 52 lijkt me inderdaad niet spectaculair veel .Zeker met wat koud weer , wat extra verbruikers op lichten , ruitenwissers ... en een accu die geen 100 procent meer is , veel reserve heb je dan natuurlijk niet . Check voor de zekerheid ook eens je laadspanning bij draaiende motor wel te verstaan , die moet tussen 13.5 en 14.5 v liggen .
18 jaar
Bedankt voor je reactie. Nuttige site, die je noemt!
In de tussentijd heb ik de accu uit de auto gehaald, achter op de fiets naar een ‘accuboer’ gegaan. Deze verzekerde mij dat de accu nog goed was, en dat, hoewel het niet overhoudt, deze accu ook voldoende moest zijn voor mijn auto. Blij dat ik geen accu hoefde te kopen, maar teleurgesteld dat ik nu nog niet wist wat er aan de hand was ging ik weer maar huis, en heb ik de accu er weer in gezet.
Toen heb ik iemand anders er bij gehaald. Die kwam ook tot de conclusie dat de accu goed was, en heeft vervolgens alles helemaal door gemeten. Daarbij ontdekte hij dat er op hele delen van het elektrische circuit geen stroom stond. Gelukkig vond hij ook de oplossing. Bij de accu bevindt zich een kastje met zekeringen. Een stroomkabel aan dat kastje bleek niet goed vast te zitten, (waarschijnlijk in de loop der jaren losgetrild) en maakte daardoor soms wel maar soms ook geen contact. Het moertje is extra stevig aangedraaid en alles werkt weer zoals het hoort.
18 jaar
het kan simpel zijn af en toe, maar vind het maar eens !!!
gelukkig dat het opgelost is !!!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar