krijg de volgende foucodes telkens terug.
P068A electronic power control module power relay de-energizes too early
en
P2265 water in brandstof sensor
U0167 paar keer gehad maar blijft nu weg.
ergens een relais defect ? wagen heeft 3 maanden stil gestaan buiten in weer en wind.
groeten van de zwerfkat
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
update 1
andere accu erin en storing is weg maar wagen slaat nog niet aan, het lijkt dat die wel wil met tussenposen voel je de motor ff schudden.kom er niet uit zo, kan het zijn dat er lucht in het systeem zit of is aantrekken een optie. en wat is de beste manier om te ontluchten zit geen pompje op zo te zien.
alleen die p2265 blijft erin staan maar las dat dat met een update te verhelpen was?
P2265 moet je negeren, staat er wel vaker in, kan opgelost worden met een update. Ontluchten met een extern balgje, of de rechter voorste leiding op het brandstoffilterhuis los halen en daar aan zuigen op een een of andere manier totdat hier brandstof uit komt.
ontluchten is iig gelukt maarstart nog niet, zou het kunnen dat de verstuivers ingeleerd moeten worden, die zijn er wel uit geweest maar zitten niet op dezelfde plaats als waar ze uitkwamen. vergeten te noteren. of kan er iets anders vergaan zijn na 3 maanden stilstand met lege accu.
heb alle sensors overgezet van oude motor zonder resultaat, krijg wel diesel op de rail maar weet niet hoeveel druk, iemand die aub kan helpen sta al meer dan een week met die bus in de garage.
kan op mp een uitleesding kopen speciaal voor ford , is het raadzaam die aan te schaffen je kan er ook mee inleren voor verstuivers.
12 jaar
update 2
verstuivers staan nu op de goede positie maar wil nog niet aanslaan. foutcode p068a staat er ook weer in.
denk dat de pomp niet goed is, krijg geen brandstof op de rail. ben em nu aan het demonteren. zit er op zoon pomp ook een of andere code om in te leren of kan ik gewoon eenzelfde pomp monteren en starten.
druk weer aanwezig op de een of andere manier, als ik een vertuiverleiding iets losdraai en start spuit die een halve meter hoog dus de druk zal wel aanwezig zijn dan. toch start die niet blijft vreemd iets
krijg een sterk vermoeden dat de verstuivers niet aangestuurd worden, heb een losse verstuiver eraan gehangen en alleen uit de retour komt een partij diesel maar niet uit de verstuiver zelf. hoe is dit te meten en wie regelt dat die aangestuurd worden. nokkenas en krukassensors zijn ook al overgezet van oude blok. denk dat ik me eigen maar ophang pfff
met wat voor moment moeten de verstuiverhouders aangetrokken worden, kan er niks van vinden. heb nieuwe plaatjes pff 11 euro per stuk bij de ford afzetters daar voor een koperen ringetje
12 jaar
die gast heeft de vertuivers in de verkeerde volgorde geprogrammeert zie ik nu in de handleiding staan pffff
12 jaar
heb een uitleesapparaat gekocht en na wat gerommel met dat ding kom ik er achter dat de krukas en nokkenassensors niet synchoon lopen ? wordt vervolgd
12 jaar
Niet synchroon lopen kan een fout in de distributie aangeven, tand versprongen of uitgerekt.
Wat is de exacte foutcode die je krijgt?
krijg geen foutcode dus denk dat die uitleeskast niet goed werkt, kan live data bekijken en daar stond NO bij synchroon krusas en nokkenas. heb alles open liggen om te controleren en staat precies op tijd dus weer voor niks open gehaald. en weer geen steek verder
12 jaar
en weet iemand de aanhaalmoment van de verstuiverklemmen aub, en die krukassensor zit een plastic wit kruisje aan de onderkant moet ik die nu afstellen met de sensor op de tand of tussen de tanden. heb ook nog de oude sensor en daar is dat kruisje weggesleten.
als ik de krukas en nokkenas sensors niet aansluit en start de wagen krijg ik geen foutcode's daarover ? heel vreemd en kan de raildruk zien als ik start maar is in Mpa hoeveel moet dat zijn.
12 jaar
eindelijk gevonden, heb andere verstuivers erin gezet van een 85pk en loopt nu als een zonnetje. de vraag blijft wat is er met de vertuivers gebeurt dat ze niet meer werken ? zou het kunnen dat ze dichtgeroet zijn omdat de vorige motor op hol geslagen was nadat ze het kontakt uit hadden gezet blijft die doorlopen maar neem aan dat de verstuivers dan niet meer inspuiten dat de gaatjes dichtzitten ofzo?
zijn die verstuivers te reviseren want wil wel die 130 pk verstuivers erin hebben
iedereen bedankt voor het meedenken (lol)
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar