Hallo wie kan mij helpen. Ik ben in het bezit van een ford mondeo bouwjaar 1995. Hij loopt normaal op lpg dat doet hij nu goed tot redelijk, nadat ik de vacuumschakelaar van de egr regeling vervangen had. Maar op benzine wil hij maar niet normaal lopen het is net of hij te weinig brandstof krijgt. Mijn vraag is nu zit er ergens in het brandstof systeem een filter? het kan natuurlijk zijn dat dit verstopt zit. Het type moter is een zetec en een cylinderinhoud van 1,8 ltr.
wie kan mij helpen met dit probleem? de garage komt er zelf niet uit en die zeggen de inspuiting niet goed is. ik heb de verstuivers laten reinigen en testen en die zijn goed. de bougie kabels zij ook vervangen.ik zelf kom hier niet meer uit en de garage al helemaal niet. daar heb ik trouwens zo wie zo geen vertrouwen meer in.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer eens of er uit je benzinedrukregelaar als je het vacuumslangetje eraf trekt benzine komt,gebeurt weleens dat het membraan lek gaat,motor zuigt door door vacuum benzine mee motor in ,loopt dan ook zeer onregelmatig. succes Dennis
hallo Dennis bedankt voor deze tip. Maar hier had ik al aan gedacht en een andere gemonteerd. Helaas zonder resultaat.
Gister avond gaf hij weer een back fire terwijl hij ongeveer 300 km goed gelopen had. Hij draaide toen op lpg.
Hoe dit kan weeet ook nog niet. maat komende dagen doe ik er eens de originele olie in misschien dat dit helpt. Maar daar is natuurlijk het stationair draaien op benzine niet mee opgelost.
Als je nog meer tips hebt ben ik je zeer dankbaar.
groetjes Theo
19 jaar
Ja er zit een benzine filter ongeveer miden onder de auto aan passagiers kant
19 jaar
bedankt P.Stiphout dat ga ik meteen controleren en natuurlijk vervangen
19 jaar
Ik heb het filter gevonden. Maar kan het stationair draaien bij een koude motor wel te maken hebben met het brandstoffilter?
Volgens mijn theorie niet, want als de motor warm is loopt hij goed op benzine. Wel houd hij af en toe in. Dit doet hij als hij op gas loopt en ook als hij op benzine loopt.
19 jaar
Bougie en kabels al bekeken is een zwak punt bij deze motoren,kan zijn dat ze soms overslaan,bobine wil ook nog weleens kapot gaan,omdat je zegt dat i soms inhoud.
19 jaar
Hallo dennis de bougie kabels zijn pas geleden nog allemaal vervangen en als de bobine kapot zou zijn zou hij toch helemaal niet meer draaien? verder is me opgevallen dat de motor temperatuur nogal hoog wordt. Waar dit aan kan liggen weet ik ook niet maar toen ik de vorige week de vacuumschakelaar van de EGR regeleing had vervangen liep hij als een zonnetje. Totdat hij na ongeveer 300 km een backfire gaf toen was het weer afgelopen.
19 jaar
bedankt dennis morgen als hij koud is ga het eens proberen. het vreemde is wel dat toen ik de vacuumschakelaar van egr regeling vervangen had hij wel goed liep totdat hij weer een backfire gaf daarna was het weer afgelopen. Hij liep toen op lpg. kan het ook zijn dat de boord computer voor het lpg systeem niet goed werkt en dat hij soms benzine en lpg tegelijk krijgt? zo ja wat kan ik hier zelf aan doen?
19 jaar
maf sensor nog goed?? ivm backfire dat is die sensor die bij je luchtfilter zit,meet de hoeveelheid lucht die de motor instroomt,als hij dat verkeerd berekent valt ook je vermogen terug,probeer eens te rijden met die stekker los en kijk of dat verschilt succes
19 jaar
Hallo dennis bedankt voor deze tip maar er zitten bij mijn auto twee stekkers vlak bij elkaar de ene is een platte en de andere is rond. welke van de twee is van de maf sensor?
Als ik dat weet kan ik het proberen.
19 jaar
je moet de platte stekker hebben zitten geloof ik 5 draadjes op
19 jaar
stekker zit boven op de mafsensor dat is de sensor die boverop het aluminiumgedeelte zit,deze zit met 2 klemmen in je luchtfilterhuis geklemd
19 jaar
ja het kan altijd maar maak je niet vaak mee hoor,je kan dit contr door of de zekering van je bezinepomp los te nemen,en op gas starten en rijden,of je injectorbedrading van de injector los gooien 4 stekkertjes,maar denk niet dat dat het probleem is hoor
19 jaar
Dank je wel dennis ik kan dit natuurlijk altijd controleren dan weet ik tenminste zeker dat het daar niet aan licht
19 jaar
Hallo Theo,
IVM backfire: deze zijn zeeer slecht voor vanalles onder de kap!
Om te voorkomen: Heb de bougies nauwer gezet op 0,8 of 0,9? Zou ik zeker even controleren. Wat je vaak ziet na een backfire is dat, bij jouw model, dat rare ding wat tussen je luchtfilter en het inlaatspruitstuk zit en naar de voorkant van de auto steekt, gescheurd is. Als dat zo is, dicht maken en testen. verder zitten er aan de achterkant van het gasklephuis, aan de kant van het schutbord, een aantal vaccumslangetjes. Deze willen wel eens losgaan of zelfs scheuren bij een backfire. Heb je de accu al eens losgehad na de backfire? Als je die losmaakt en een tijdje later weer aansluit is je computer leeg. Hij gaar dan weer inleren. het kan wel eens zijn dat ie dan wel goed is (kleine kans). Heb je de computer al uitgelezen? kan zeer eenvoudig en wil wel eens helpen bij ht opsporen van problemen. Deze kan je zeer envoudig uitlezen.
Ik hoor het wel.
Groeten Wouter.
19 jaar
Hallo Wouter van der linden
Ik weet niet hoe ik de boord computer uit moet lezen. Ik heb daar de software niet voor. Kun jij me aan de software helpen?
verder heb ik alles wat je voorsteld al gedaan.
als je software hebt voor het uitlezen van de boordcomputer hou ik me zeker aanbevolen.
groetjes Th.v.Boekhold
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar