Na het vernieuwen van de koppakking blijft deze auto stationair onregelmatig lopen. Computer uitgelezen -> geen fouten. Brandstofdruk gemeten, deze is volgens de specificaties. Vacuumlek gecontroleerd. Injectoren ultrasoon laten reinigen en laten testen, zijn ook goed. Nieuwe bougiekabels, bougies, rotor, verdeelkap. Werkelijk van alles geprobeerd. Wie heeft voor ons nog een gouden tip? Wellicht is dit een probleem wat vaker voorkomt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo,
ik denk dat je het probleem toch moet zoeken na een fout bij het monteren van de cilinderkop..
was het dezelfde koppakking?aanhaalmomenten goed?kop laten vlakken?
is de distributie ketting wel volgens de voorschriften afgesteld?
en de spanner is maar eenmalig te gebruiken.die mag je niet terugdrukken in de bankschroef o.i.d..dan spant ie niet meer,en raakt de timing ook van "slag".
geen bedrading beschadigd tijdens het monteren?
ook de isolatie van de bedrading van de gasklep positie sensor wil wel eens poreus worden.dat die draden sluiting maken.
succes
niels
Ik heb een Sierra 2,0 DOHC gehad waarbij een lekke pakking tussen het uitlaatspruitstuk en de pijp de boosdoener was. De lambda-sensor wordt dan op het verkeerde been gezet (overigens nog een tip; kontroleer voor de grap eens de massa naar de lambda-sonde, als deze niet toppie is loopt ie ook niet goed en kost het op den duur een verse katalysator)
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Sierra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar