close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Transit: Stil gevallen

Bouwjaar: 2003

Transit 125pk tdci
Wagen is stilgevallen.
Foucodes p1664 functiestoring icu
p1211, p2291 en p0251 allen fout regeldruk.
motor start prima, maar loopt stationair niet helemaal lekker, bij 3100 toeren gaat de motor staan halen (stilstaand in werkplaats) mist bij proefrit onder de 3000 toeren ook wel vermogen en rookt ook wat. warm word het beter.
druk gemeten gewenst en werkelijk, stationar 230 bar.
tijdens halen blijft de raildruk wel constant, 750 bar gewenst en werkelijk.
heb imv nog verwisseld, helpt niet.
stekkers zien er goed uit.
foutcodes gewist en stukje gereden, code komt niet terug.
volgens tsb 124/2003 nieuwe uitgave van e-tis moet ik 1664 negeren en de rest volgens code 0251 controleren:
aanzuiging tank, lucht in systeem, drukken, verstuivertest met de retourlektest en slijpsel in pomp.
als ik de pomp uit een losse jerrycan laat zuigen blijft het slechte lopen hetzelfde, lucht is er niet in het systeem.
(deze heeft trouwens geen opvoerpomp op het brandstoffilter)
verdere metingen heb ik nog niet gedaan maar heeft iemand ervaring met dit verhaal.

Geplaatst door

Cornee (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is je startdruk,met de bruine stekker van de pomp,en de stekkers van de verstuivers er af?
Deze moet boven de 1000 bar zijn.

Ik vind de druk zowieso erg laag hoor!Heel erg laag!

Dus ik denk pomp kapot,en kijk ook goed naar gruis in het systeem.

Niels

Niels8175 0
badge

19 jaar

ze geven als waarde stationair 250 +/- 40 op.
En hij loopt wel onbelast op 3100 toeren.
En de gewenste druk is wel gelijk aan de gemeten druk.
maar ik ga het zeker proberen morgen.

Cornee 0
badge

19 jaar

Kijk maar even morgen.


Is de startdruk,met deze stekkers er af,onder de 1000 bar,dan kan je er van op aan dat je pomp defect is,en je het complete systeem moet vervangen,i.v.m gruis.

Maar 250 bar stationair,en 750 bar op 3100 toeren,lijkt me niet normaal hoor.dat hoort hoger te zijn.

En gezien de storingscode's,heb je ook een probleem met je druk.
Komt deze druk onder een bepaalde waarde,en schakelt het systeem uit.

Niels

Niels8175 0
badge

19 jaar

inderdaad, je hebt gelijk.
stekkers los, starten en maar 370 bar!!
Filter losgehaald en leeggeschud, en daar zat wel wat gruis in.
dus dat word het hele systeem vervangen.
Ik heb al wel meer sysyemen vervangen maar dat was volgens mij nooit met deze dtc's.
bedankt, groeten Cornee

Cornee 0
badge

19 jaar

Hallo Cornee,

controleer de bedrading tussen PCM en raildruksensor goed!!
Wanneer hier in een overgansweerstand zit zal de druk in het systeem opgevoerd worden om toch maar de gewenste meting (lees druk) te krijgen. De werkelijke druk is dan te hoog maar de meting is goed. Meet de overgansweerstanden of spanningsverliezen over de kabels belast!! Hang een lamp van bv 45 Watt aan de losgenomen stekkers van de raildruksensor en zet op de aansluiting van de pennen van de kabelboom bij de losgenomen PCM rechtstreeks 12 volt. Ga nu de spanningsverliezen meten over de bedrading.

Succes
Remo

Ford_Faq 0
badge

19 jaar

Hoi remo.Als er gruis in het filter zit,hoef je denk ik niet meer verder te kijken.
En een startdruk van 370 bar is écht niet veel.

Succes met het systeem vervangen,en vergeet niet de tank,zal ook wel een kerstboom zijn..;-)

Niels

Niels8175 0
badge

19 jaar

hoe hoog is je retourbrandstof(hoeveelheid in 4 min stationair draaien per verstuiver)
want de 1211 en 0251 zijn eigenlijk altijd aanwezig bij defecte verstuivers en let op! je brandstofdruk kan ook te laag zijn bij defecte verstuivers(er lekt dan zoveel weg dat de max druk niet meer gehaald wordt!)heb wel eens een startdruk gehad van 118 bar alleen door verstuivers
de rail afsluiten met dichtgelaste verstuiverleidingen is een goede manier om de pomp te controleren

Richard9694 0
badge

19 jaar

Richard nog bedankt voor je telefoontje.
ik ben er vandaag nog niet aan toegekomen om te kijken op die manier maar ik zal het zeker nog doen.
Er zat wel gruis in maar als jij zegt dat er altijd wel iets inzit, zal ik het toch maar proberen.
Je hoort het wel.

Cornee 0
badge

19 jaar

vandaag druk gemeten met dichtgelaste verstuiverleidingen, en ja hoor: 1875 bar tijdens starten.
heb verstuivers besteld en dan zien we wel.

Cornee 0
badge

19 jaar

denk er wel even om dat je ook de leidingen,retourleiding en filter vervangt , dan nog even de correctiewaarden invoeren met wds en het loopt weer als een zonnetje

Richard9694 0
badge

19 jaar

Verstuivers zitten erin, loopt weer goed, druk tijdens starten flink stuk hoger als die 375 bar.
M'n collega heb hem nog even mee naar huis om te testen, maar moet goed zijn.

Cornee 0
badge

19 jaar

he cornee ben jij de gene die bij terwindt en hekking in het magazijn een tijdje meegedraaid heeft

dirk2276 0
badge

19 jaar

Nee, ben ik niet

Cornee 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.