Klant heeft klacht bij rijden rond 40 km/u. Wagen begint dan te stoten en lijkt alsof ontsteking weg valt, maar de toerenteller blijft goed aangeven en als je de bak in neutraal zet is het toerental van de motor meteen strak en is het inhouden weg, hij rolt dan in z'n neutraal door. Als je weer naar drive schakelt dan is het probleem weer aanwezig. De wagen doet dit ook op snelweg rond 100 km/u. Het komt ook af en toe voor dat de wagen ineens heel sterk inhoudt alsof de automaat uit zichzelf terugschakelt van 4 naar 1.
Wie heeft goede raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo, gezien het feit dat de automatische transmissies van het type CD4E niet al te goed bekend staan zou ik het probleem in de bak zoeken.
Succes.
Heb dit al eens meegemaakt.Het was geen automaat maar de klacht was hetzelfde.De boosdoener was de luchtmassameter.Bij belasting een te arm mengsel.Deze gewisseld met een auto uit de vooraad,en het probleem was verholpen.Ik heb daarna een nieuwe gemonteerd en sindsdien de [tevreden] klant niet weer gehoord.
21 jaar
Dit klinkt als een bekent probleem met de cd4e automaatbak .
Doordat er vocht in de selectie posietie sensor komt kan dit singaal naar de pcm afwijken waardoor de automaat soms een eigen leven begint te lijden. d.w.z. spontaan terug schakelen of soms toerenbegrenzer voor p en n stand inschakelen tijdens rijden.
vervangen van de selectie pos.sensor is bijna zeker de oplosing.
p.s. let wel op de astelling van de nieuwe sensor hiervoor is een afstelkaliebertje voor nodig
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar