Bij volgas doortrekken stottert de motor enorm bij ongeveer 3.500 toeren in elke versnelling. Boven de 4.000 toeren of minder gas is er niets aan de hand. De auto is uitgelezen bij Ford, maar daar staan geen noemenswaardige foutmeldingen in. Kan dit de EGR-klep zijn of de iets met de turbo? De auto heeft nog maar 20.000 km gelopen!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=Texeltje1]Bij volgas doortrekken stottert de motor enorm bij ongeveer 3.500 toeren in elke versnelling. Boven de 4.000 toeren of minder gas is er niets aan de hand. De auto is uitgelezen bij Ford, maar daar staan geen noemenswaardige foutmeldingen in. Kan dit de EGR-klep zijn of de iets met de turbo? De auto heeft nog maar 20.000 km gelopen![/quote]
Wat is het bouwjaar en motortype van jouw focus?
Het is een S-Max en geen Focus. Staat er nu bij vermeld.
16 jaar
Goedemorgen.
De vraag van jou is ondertussen al 10 jr geleden. Is er ooit een oplossing gevonden voor het probleem.
Denk nl dat ik hetzelfde probleem. Na een tuning ook rond de 3000-3500 bokte de auto. Gas verminderen was het weg.
Ik hoor graag nog van u
Gr ronald
6 jaar
Ronald, dus zonder de tuning had je er geen last van?
En het probleem kwam onmiddelijk na het tunen? Dan zou ik de "tuning" verdenken.
Misschien een keer het mengsel laten controleren op een rollenbank? Voordat er motorschade optreedt.
Tis na de tuning gebeurd. Heb zelf het gevoel dat het met name ook alleen optreed bij warme dagen. In de winterperiode heb ik er eigenlijk geen problemen mee.
Welk mengsel moet ik aan denken dan en wat kun je er dan aandoen??
Gr Ronald
6 jaar
Tevens hebben ze er na de tuning een custom tuning uitgevoerd om het probleem te verhelpen. Geen resultaat. Nu hebben ze vorig jaar in her 32bit?? Systeem een aanpassing gedaan. Dat zou het probleem moeten verhelpen aangezien het bij een ander ook had geholpen. Dus ik had goede hoop. Maar deze vakantie (warm weer) wederom bij plankgas in de 4,5 of 6 bij 3000tpm weer dat bokken. Gas los, en het is direct weg.
6 jaar
Het mengsel dat ik bedoel is het benzine/lucht mengsel dat verbrandt in de cylinders.
Je kunt dat mengsel niet zelf veranderen/aanpassen, dat ligt vast in de software van de motor-computer.
Kennelijk heeft het iets met de temperatuur van de aangezogen lucht te maken.
Zomers is die lucht warmer en die warmere lucht koelt de intercooler ook minder dan koude lucht in de winter.
Ik zou dat brandstofmengsel laten controleren als je me niet gelooft.
Maar ik verdenk die zogenaamde "tuning" en ik zou terug gaan naar de originele software voordat de motor kapot gaat.
Welke benzine tank je? E10, 95, 98?
Hoi.
Ik tank altijd 98. De auto is ook getuned op euro 98. Soms gooi ik er zelf octaan+ bij in.
Gr
6 jaar
De door jou geconstateerde fout is repeteerbaar/oproepbaar.
Dat betekent dat elke ervaren monteur met een laptop met de bij jouw auto passende uitlees software, tijdens het rijden exact kan zien wat de live data doen en welke parameter de fout veroorzaakt. Dan kan hij zien wáár de fout zit en zelf bedenken wat de fout veroorzaakt en of dat iets te maken heeft met de tuning. Qua foutzoeken is dit een piece of cake, de oorzaak wegnemen is een kwestie van verantwoordelijkheid (de auto? de tuning?) en vakkennis/geld.
6 jaar
Is dit al opgelost? Ik zit met zo'n ongeveer zo'n probleem.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar