Ford Mondeo 2.0 TDCI: stotterende motor

Bouwjaar: 2005

bij het stationair (koud) draaien van de motor, stottert deze.
De toerenteller gaat van 900 tot 1100 op en neer. Als de auto één keer warm is, gaat dit ook weer over.
De garage (erkend Ford dealer) heeft al een paar keer de software van het motorgedeelte ge-updated, maar zonder resultaat.
Ik vrees dat de oorzaak bij de brandstofpomp ligt, maar dat willen ze bij de dealer niet gezegd hebben.

Davy Vandael

Geplaatst door Davy Vandael (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

Postie (0) PRO, 18 jaar geleden

Is dit toevallig een Mondeo TDCI (diesel?)

Davy Vandael (0), 18 jaar geleden

Oeps, vergeten te vermelden! 2.0 TDCI 115PK. Nieuw gekocht in april 2005.

Postie (0) PRO, 18 jaar geleden

De dealer moet even de raildruk meten bij koude motor, en even de verstuiver lektest doen.
Ik denk dat er een verstuiver bij is die niet al te fris is, dat zal de test moeten weergeven.
Brandstofpomp is laatste optie...
Suc6

Hendrik4290 (0) PRO, 18 jaar geleden

Als de drukregelaar achter op de pomp niet goed werkt, krijg je dat fenomeen ook, net of de motor hikt. Dat heb ik bij mijn Mondeo gehad.

Davy Vandael (0), 18 jaar geleden

Op 12 april moet de wagen nog eens naar de garage. Ze gaan twee dagen testen. We laten een bericht als we iets meer weten.

Davy Vandael (0), 18 jaar geleden

Ze hebben 4 verstuivers vervangen gisteren. Afwachten nu...

Hendrik4290 (0) PRO, 18 jaar geleden

Dat helpt meestal niet.

Davy Vandael (0), 18 jaar geleden

Voorlopig geen last meer! Hopen dat het zo blijft.

Davy Vandael (0), 17 jaar geleden

Helpt inderdaad niet Hendrik!
Vorige week opnieuw hetzelfde probleem. De dealer wist me te vertellen dat roetvorming op de kop van de injectoren het probleem was.
Ze beweren er niets aan te kunnen doen! Ze doen nu preventief bij elk onderhoud een product bij de brandstof. Dit zou de motor moeten reinigen.
Dit vind ik echter geen oplossing. Ga vanavond naar de garage voor een gesprekje.

Hendrik4290 (0) PRO, 17 jaar geleden

Is de bruine stekker achter op de brandstofpomp al gecontroleerd? Het gebeurt soms dat die door oxidatie van de stekker niet goed contact maakt.
Is het alleen bij koude motor dat hij stottert en alleen als hij stationair loopt? Heb je al eens getankt bij een andere pomp?

Davy Vandael (0), 17 jaar geleden

We zitten nog altijd met dit probleem. Er is een nieuwe versie van de software beschikbaar en de update is een maand geleden gebeurd. Het heeft een tijd goed gegaan, maar nu zijn de problemen er weer. Ik wordt er pisnijdig van.
Nog iemand ervaring met dit fenomeen?

focuske (0), 17 jaar geleden

weet ge wat er van is Davy, de garagisten die gokken maar wat het probleem is
want voor de rest weten ze van niks. ze brengen auto's op de markt
met allerlei snufjes voor zuinig te rijden maar naar een tijd gaat het toch kapot,
dat ze de tdci's hebben uitgebracht is een groot misverstand geweest want ik doe
ook niks anders dan kloten met mijn focus tdci 115pk, totale prijs voor mijn
stukken is al opgelopen tot 4060euro

groetjes

Postie (0) PRO, 17 jaar geleden

Maar Focuske heeft een vage dealer, dus niet alles afreageren op de Ford! (zie andere topic)

focuske (0), 17 jaar geleden

ik niet alleen denk ik postie,ik denk deze persoon hier ook want die garagist
helpt hem ook niet, die verschuift het probleem alleen maar.
waren ze maar gelijk u postie dan reden er geen slechte ford's rond
:-)

Davy Vandael (0), 17 jaar geleden

Ik heb het gevoel dat de dealer me wel wil helpen, Focuske.
Volgens de klantendienst van Ford heeft dit te maken met de informatica en hier kan de dealer me niet verderhelpen.
Er is al een aantal keer nieuwe software geinstaleerd, maar zonder resultaat.
Eind van de maand komt er een ingenieur van Ford naar de dealer om het probleem te bekijken. Ik wacht dit nog af en heb intussen al raad gevraagd aan Test Aankoop. Ik laat het in ieder geval niet zo.

focuske (0), 17 jaar geleden

ik heb ook problemen met mijn ford focus, ik heb mijn auto binnen gedaan
bij een ford verdeler met 2 kapotte verstuivers, nu ondertussen ben ik al
11 weken verder zonder auto en auto nog niet gemaakt. nu heeft de garagist
met de auto te testen al 8 verstuivers kapot gereden en nu moet ik die allemaal
gaan betalen. plus de hoge druk pomp is ook nog kapot.
nu heb ik naar ford antwerpen gebeld en zij gingen dat regelen dat ik al die
verstuivers niet moet betalen, prijskaartje was 3000euro trouwens wat zij normaal vinden


groetjes

kyros (0), 17 jaar geleden

ik begrijp de reactie van postie even niet.auto is van 2005 en nu al zulke problemen.kijk dat ik moet meefinancieren dat gedoe met de tdci ok,wij dachten waren de eerste .maar nu een auto van 2005?en trouwens Ford vind veel rare dinges gewoon.Ik kan een boek schrijven over Ford.en soms denk ik om het terug te ruilen voor een ouderwets 1.8 td.deze zou meer vetrouwen dan de Tdci.
met vr. gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.