close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Fiesta: 'Stuiterende' voorwielen

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4Si

Sinds december heb ik een oude fiesta. Voor de APK heb ik beide remblokken voor en de remschijf rechtsvoor moeten vervangen en de voorbanden. De remschijf is een tweedehandsje. Omdat de auto bij het afremmen erg bleef 'hobbelen' dacht ik in eerste instantie dat die remschijf misschien toch niet zo goed meer was als ik dacht. Maar omdat de auto ook naar links trekt (bij het opschakelen en afremmen en in mindere mate wanneer ik het stuur loslaat) en de vorige set voorbanden ongelijk afgesleten waren, heb ik eerst de voorwielen uit laten lijnen bij de Kwikfit. Hierna had ik ineens het probleem dat vanaf 80 km/h m'n stuur ging trillen en de auto trok nog steeds naar links. Dus ik terug naar de Kwikfit omdat ik niet tevreden was. Daar werd echter duidelijk dat er een ander probleem was (wat dat jochie dat m'n wielen had uitgelijnd volgens mij al had moeten zien toen hij mijn fordje de brug liet oprijden). Wanneer de auto heel zachtjes vooruit rijdt zie je het al, de wielen stuiteren en draaien rond zeg maar zoals een breakdancer. Volgens die manager van de Kwikfit zijn de draagarmrubbers versleten. Maar eigenlijk denk ik dat niet, want dan zou ik toch wel gebonk horen (metaal op metaal). Zelf dacht ik aan de lagers. Maar nu liet die vent van de Kwikfit ook het woord fuseekogels vallen en daar wordt ik toch een beetje bang van. Want als ik het mij goed herinner is dat vrij kostbaar. Weet iemand of deze problemen ook kenmerkend zijn voor versleten fuseekogels?

Geplaatst door

sannabird (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ga eens naar een universeel garagebedrijf en laat de voorwielophanging eens goed nakijken. dit kost niet veel tijd en levert een beter advies op dan de kwik-fit.

320 0

17 jaar

als de auto goed apk gekeurd is....worden draagarmrubbers en fusseekogels gecontroleerd op speling.....

arie549 0
badge

17 jaar

Ja, morgen zet ik de auto bij een garage op de brug om naar de lagers te kijken, dan zal ik meteen ook naar de wielophanging laten kijken. De stuurkogels heb ik al gecontroleerd, daar zat verder geen speling in. En ik neem dan maar aan dat wanneer de fuseekogels in december met de APK nog goed waren dat dat nu ook nog wel zo is. Maar ik weet dat wanneer het de lagers zijn, het me zo'n € 50 gaat kosten. In wat voor orde van grootheid moet ik denken als de wielophanging niet meer in orde is?

sannabird 0

17 jaar

kijk eens op je keuringsbewijs...heb je geen aantekeningen gekregen op ruime kogels/rubbers?

arie549 0
badge

17 jaar

Nee, alleen maar opmerkingen over te weinig profiel (banden inmiddels vervangen) en slijtage aan remsysteem (ook vervangen).

sannabird 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.