heb een tdci welke vermogen mist, klant heeft dit nu 3 keer gehad en volgens hem alleen bij regen.
dtc gelezen: p0100 MAF sensor. en P1608 storing in PCM.
heb gereden en de turbodruk kwam maar tot 1,3 bar.
Helaas was de tank zo goed als leeg en moesten we tanken, na starten was weer goed en was de turbodruk 2,5 bar.
Ik heb niet kunnen kijken wat de turboaansturing deed met de storing erin.
Heb wel eens gelezen over te hoog worden van de turbodruk door vastzittende schoepen, kan het dat zijn dat de motor dan in de beveiliging gaat ofzo.
Geeft die dan soms die code 1608.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Cornee,
Ik neem aan dat je absolute drukken geeft. Mar zelfs dan, is 1.5 bar overdruk niet teveel? Wat is de specificatie voor de maximale turbodruk bij deze motor? Als de druk te hoog is gaat de motor inderdaad in noodloop, maar dan zou je een DTC verwachten.
P1608 wijst op een storing in de ECU. Zit de laatste software erin? Komt de fout terug na clearen van de codes?
Komt DTC P0100 terug na het clearen?
Probleem kan heel goed alleen bij regen voorkomen. Reden hiervoor is dat tijdens regen de lucht kouder is en er een natuurlijke waterinjectie is. Hierdoor krijg je meer zuurstof in de motor en betere verbranding, waardoor de turbo hogere druk gaat leveren.
dit is absolute druk, gemeten met de datalogger.
heb bij diverse mondeo's (zonder problemen) ook 2,5 bar gemeten, lijkt me dus goed.
heb vandaag voor het eerst pas uitgelezen, klant had al wel 3 keer gehad. heb ook vandaag nieuwste software ingelezen.
DTC nu gewist en fouten bleven weg.
na contact uit zetten reed hij ook weer goed.
klant moest weg en heb er verder dus ook niet aan gemeten.
Beste, Mijn 1.8 TDCI heeft soort gelijke problemen gehad tijdens mijn vakantie. Eerst enige keren weinig vermogen en vervolgens ging het motorlampje aan. Volgens diagnose lokale Ford dealer EGR probleem, Uiteindelijk door dealer eea schoongemaakt en ruim 1000 km probleemloos gereden. Wederom tijdens vakantie zelfde probleem en volgens een lokale dealer (zonder diagnose) inspuitventiel. Thuisgekomen weer zelfde probleem, lampje brandt en na herstart weer vermogen. Door dealer EGR ventiel vervangen. Volgende dag weer zelfde probleem. In 500 km 15 keer opnieuw moeten starten om vermogen terug te krijgen en lampje bleef aldoor branden. Dealer heeft toen contact gehad met iemand op de grens van NL en D???. Probleem zou deels defecte MAF sensor zijn. Deze is vervangen en nu ruim een week geen problemen meer.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar