Hallo,
Bij het intrappen van de koppeling zakt soms het toerental tot onder de 500, zodat de motor bijna afslaat.
Dit kan zowel bij een koude als een warme motor optreden.
Als ik stilsta met de koppeling ingedrukt (of in zijn vrij) en het toerental is (normaal) 900, dan zakt soms het toerental spontaan tot 400 en gaat dan staan zagen tussen de 900 en de 400.
Even een dot gas geven en het verschijnsel is weg.
Ik had dit verschijnsel ongeveer een jaar geleden ook, nadat de akku vervangen was.
Toen werd het verschijnsel veroorzaakt door de computer voor het motormanagement, die zijn instellingen was kwijtgeraakt (vanwege het verwisselen van de akku)
Dit keer is de akku niet losgeweest en moet het wat anders zijn.
Zou het de stationair klep kunnen zijn (schoonmaken?). Waar kan ik deze vinden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb hier ook last van. De garage zegt dat het ligt aan mijn luchtinlaatklep, die zou vervuild zijn. Zij willen hem wel vervangen, maar kan ik hem zelf schoonmaken?
Met remreiniger de luchtweger schoonmaken, dat is de plek waar de gashendel zit. Achter de gasklep is het, als de auto al veel km heeft gereden vaak erg vuil. Remreiniger erin spuiten en afnemen met een doekje. Ik heb geen ervaring met een Ford Escort maar dat moet niet uitmaken.
20 jaar
Ik heb hem maar bij de garage gebracht, die constateerden dat de MAF sensor (lucht massa meter) defekt was. Volgende dag erin gezet, maar ook met de nieuwe sensor loopt de motor stationair niet goed (maakte niks uit, dus oude sensor toch goed). Hij loopt wel goed als de stekker van de sensor eraf wordt gehaald...
Was een lastige voor de garage. Volgende week woensdag kijken ze verder.
20 jaar
Het is dus niet de MAF sensor!!!
Met een nieuwe liep ie net zo beroerd...Alleen met de stekker eraf liep de motor een stuk beter.
Het is een hele klus voor de garage. hij staat er al 4 dagen.
Ze vervangen ook de pakkingen van het in- en uitlaatspruitstuk, deze waren ook kapot (typisch bij Escort 1400 8V motoren, zei de garagehouder)
20 jaar
Vandaag opgehaald, loopt weer prima!
Dus het lag aan de pakkingen...
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar