hallo
temp.meter loopt op tot voorbij rood als je 120 rijd.ga je afremmen gaat de temp weer normaal staan.
bovenste waterslang is dan heet ,koeler draait dan ook.
onderste waterslang is koud evenals het resevoire.
radiateur is niet vestopt (gecontroleerd)
denk zelf nog aan waterpomp (schoepenrad)
wie heeft hier ervaring mee?
bvb dank
gr stef
Geplaatst door swatc (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden
thermostaat vernieuwen
bastiaan43 (0), 16 jaar geleden
Als je bovenste slang warm is en de onderste koud, en de temperatuur loopt uit de hand dan heb je volgens mij geen circulatie. De thermostaat is dan wel open anders wordt je bovenste slang niet warm.
Dus de waterpomp. gr. Bas.
jostie (0) PRO, 16 jaar geleden
heb je iets vervangen van tevoren?
anders kun je eens proberen te gaan rijden met de auto boven de 4000 toeren.
kachel wel aan.zeg maar trappen met die bak.
probleem kan zijn dat er lucht voor de thermostaat blijft staan.
groetjes jos
anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden
dat moet je hier niet meer neerzetten,,trappen mat die bak,,wat denk je als iemand zijn auto bij jou brengt en ziet jou daarna trappen met zijn bak,en een maand later is ie kapot wat dan.[quote=jostie]heb je iets vervangen van tevoren?
anders kun je eens proberen te gaan rijden met de auto boven de 4000 toeren.
kachel wel aan.zeg maar trappen met die bak.
probleem kan zijn dat er lucht voor de thermostaat blijft staan.
groetjes jos[/quote]
jostie (0) PRO, 16 jaar geleden
toch kun je het proberen maar dan anders...
er kan ookvuil tussen de condensor en radiateurin zitten
kombikart (0), 16 jaar geleden
Zoals hier al gezegt wordt is er geen circulatie.
Bovenste slang warm en onderste koud.
Als de thermostaat kapot is blijft alles koud.
Ik denk ook aan de waterpomp. Waarschijnlijk is het schoepenrad los van de aandrijfas.
Gr Fred
jostie (0) PRO, 16 jaar geleden
is er iets vervangen.(themostaat huis)..?
als het de thermostaat zou zijn zou hij in stads verkeer ook heet lopen.
RaliasR (0), 16 jaar geleden
Waterpomp lijkt eerste verdachte
Al eens een andere dop op het koelvloeistofreservoir geprobeerd ?
Al deze niet goed meer is krijg je ook geen overdruk tbv koelvloeistofcirculatie
swatc (0) PRO, 16 jaar geleden
Hallo
Heb alles gecontroleerd ,geen mechanische storingen,
temp.meter liep nog op tot in rood.
Goed goed goed ontluchten en geduld ,probleem opgelost.
gr Stef
Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden
Even voor de goede orde:
De themostaat zit op de onderste slang bij deze motoren, dus als de onderste koud blijft zit de thermostaat dicht. (of geen circulatie, maar dat was al uitgesloten)
De bovenste wordt uiteraard wel warm.
In eerste instantie de thermostaat vervangen, dynamo weghalen en je kan er makkelijk bij.
Als dat niet voldoende werkt, er is een tsb bij Ford, nr 5/2001 die vermeld dat je 2 slangen moet doorverbinden.
Ook het onluchten wil wel eens slecht gaan, wij gebruiken tegenwoordig een vacuum vul apparaatje, dat werkt uitstekend.
Suc6