close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: Temperatuurmeter en verwarming

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 TD

Hallo allemaal,

Een volgend probleem:

Bij mijn ford heb ik onlangs alle kleppen vervangen en tevens de koppakking vervangen. Hier zijn geen problemen bij geweest. Koppakking paste goed en was hetzelfde als de vorige en kleppen kan weinig mis mee zijn.

Maar nu het volgende:

Na het terug monteren van alles gaat de temperatuurmeter niet meer omhoog. Deze blijft net over het blokje staan dus dat is aardig koud. Voorheen stond hij altijd in de midden.

Toen ging mijn kachelradiateur kapot. Deze is vervangen en sindsdien geeft de kachel heel weinig warmte. Alles binnenin de auto werkt naar behoren ( stelknoppen ) en de slangen naar de kachelradiateur worden gewoon heet.

Vervolgens gaf de waterpomp de geest. Deze is nu ook vervangen. Tegelijkertijd ook de thermosstaat vervangen en de warmtesensor.

Dus wat kan het nu nog zijn? Temperatuurmeter blijft heel erg onderin hangen en de kachel word alleen maar lauw. Thermostaat dus vervangen, kachelradiateur vervangen, waterpomp vervangen, temperatuursensor vervangen en de ingaande slangen naar de kachelradiateur toe worden heet.

Alvast bedankt.

Groeten Bas

Geplaatst door

Bas1980 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nog een paar dingetjes vervangen en je hebt weer een nieuwe auto ;-)
Is het zaakje wel goed ontlucht?
mvrgr
Peter

haha, ja bijna een nieuwe auto ja.

Het zaakje is wel goed ontlucht. Als het goed is zit er maar 1 ontluchtingsgat in de bovenste radiateurslang, of zouden er toch meer zijn?

Groeten Bas.

Bas1980 0

16 jaar

Je moet de spanning eens meten op de draad van de temperatuursensor, t.o.v aarde dit moet 7,2 volt zijn als dit te laag is gaat ook je temperatuurmeter laag aanwijzen. gr Bas

bastiaan43 0

16 jaar

Hallo Bas,

Deze is inderdaad goed. Snap er even niets meer van. Ook de kachel wordt na vervanging van de kachelradiateur niet heet meer, alleen lauw. terwijl volgens mij alles goed ontlucht is op de bovenste radiateurslang. Of zijn er toch nog meer ontluchtingsgaatjes?

Wat mij wel opvalt is de terugloopslang naar het expansievat. Deze heeft een leiding van achter het blok vandaan en 1 vanaf het thermostaathuis. Dan komen ze samen vlak voor het expansievat en loopt daar in. Deze blijft steenkoud. Zowel van achter het blok vandaan als die voor het thermostaathuis.
Waterpomp is net geleden vervangen. Heb het vermoeden nu dat er bijna geen doorstroming is. Water in het expansievat wordt ook niet warm.

Zou het een verstopping ergens in het blok kunnen zijn?
Heb er verder ook geen problemen mee. Gebruik hem nu alweer een week en rij 180 kilometer per dag. Alleen die vereekte temp. meter blijft onderin staan en de kachel geeft niet de warmte die hij behoort te geven.

Groeten Bas.

Bas1980 0

16 jaar

Niemand meer?

Bas1980 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.