close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: Temperatuurmeter geeft niet goed aan(te hoog)

Bouwjaar: 1996

Bij mijn escort geeft de temperatuurmeter na nog geen kilometer gereden te hebben al veel te hoog aan terwijl de koeltemperatuur niet echt te warm is. Soms geeft deze ook weer goed aan. De thermostaat al vervangen maar probleem blijft. De aan en afvoer slangen van de radiateur voelen beiden even warm aan. Wie heeft ervaring met dit probleem, kan het de temperatuur sensor zijn of zit er nog ergens een shunt of iets dergelijks of een ander kwaaltje zoals een printbaan breuk.
Wie heeft voor mij een goede tip voordat ik de halve auto ga omspitten.

Gerrit

Geplaatst door

gvanee (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

SENSOR VERVANGEN LET WEL OP DE KLEUR VAN DE SENSOR

ruudje10679 0

19 jaar

ga ik van de week even vervangen.
je hoort de uitslag nog wel.

gvanee 0

19 jaar

Sensor vervangen voor een nieuw exemplaar maar probleem blijft.
Roelof jij had het over (op de kleur van de sensor letten), maar deze is gewoon koperkleurig met zwart plastic bovenkant waar een stekkerblokje met 2 draadjes in past en de stekker kan er maar op 1 manier in? Als ik de stekker er uit trek met warme motor en kontakt aan dan valt de meter helemaal terug dus er moet ergens iets niet goed zijn. Komt het niet vaker voor bij dit type, bijvoorbeeld een printbreuk achter het dasbord of iets dergelijks?

gvanee 0

19 jaar

Gerrit,

Je hebt de tempsensor vervangen die is voor het MMS systeem en voor de temp.aanwijzing op het daschboard is de temp.zender die heeft maar een aansluiting.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Hallo Hans, bedankt voor je reactie.
Als je de stekker van de temp.sensor afhaalt geeft de temp.meter dan ook niet meer aan? en die temp.zender zit die op het thermostaathuis?

gvanee 0

19 jaar

De temp.zender heeft maar een aansluiting en zit in het thermostaathuis.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Ik heb vandaag nog eens onder de motorkap gekeken en kwam tot de volgende ontdekking. De sensor onder in het thermostaathuis heb ik pas vervangen maar heeft een stekkerblok met 2 draden. Boven op het therostaathuis zit ook nog een sensor en die heb ik nog niet vervangen, maar deze heeft ook een stekkerblok met 2 draden. Mijn vraag is nu welke is voor de temp.meter en waar is die andere voor. Ook de stekker verbindingen heb ik inmiddels schoongemaakt en in de kontakt spray gespoten. Dus een voeler of een sensor met maar 1 draad aan het thermostaathuis heb ik niet kunnen ontdekken. Ik sta dus weer open voor nieuwe tips.

gvanee 0

19 jaar

het is de temp sensor die onder/voor op het thermostaathuis zit
Daar zitten 2 draden aan.Als deze is aangesloten moet je de spanning eens meten op de bruine/witte draad met het kontakt aan
deze spanning moet 7volt zijn als die spanning te hoog is gaat de meter te hoog aanwijzen en is de spannigstabielisator stuk die op de print zit achter je kilometerteller Deze maakt van 12volt, 7volt Gr Bas

bastiaan43 0

19 jaar

Als ik het dus goed begrijp moet ik de spanning tussen deze twee draden opmeten. Of moet ik vanaf de massa beide draden afzonderlijk even meten? En is de spanningsstabilisator op de print eventueel makelijk te vervangen. Zit waarschijnlijk gewoon gesoldeerd.
Ik ga van de week in ieder geval eerst even de voltage opmeten Bas, en dan hoop ik iets dichter bij de oplossing te komen.
Ik hou julie op de hoogte van de vorderingen.
Alvast mijn dank voor jullie reacties.

gvanee 0

19 jaar

Gerrit die bruin/wit naar aarde meten, die bruine die ook op de stekker zit dat is aarde
Maar je kan beter tegen de min van de accu meten en als die stekker is aangesloten op de temp.sensor kan je een beetje moeilijk meten,ik druk dan een dunne speld door de isolatie van de draad dan kan jezo mooi meten terwijl alles is aangesloten
Want belast meten is altijd beter dan onbelast
Gr Bas

bastiaan43 0

19 jaar

Dat ga ik komende week even doen, ik moet namelijk het hele weekend al werken. Je hoort de uitslag van dit onderzoek binnenkort weer op deze side zal ik maar zeggen.

MvG Gerrit

gvanee 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.