De temperatuurmeter van mijn Escort (1.8 D) uit 1996 heeft kuren. Als ik de wagen start, dan slaat de meter direct uit naar het rode deel om daar vervolgens te blijven staan totdat ik de wagen weer uit zet.
Ik dacht zelf aan de zender (kleine koperkleurige stift) die bij de waterpomp zit. Deze heb ik vervangen, het probleem blijft echter.
Het koelsysteem werkt overigens prima, de wagen wordt niet te heet.
Ik verdenk inmiddels ook de temperatuurmeter zelf die in het dashboard zit, het lijkt me alleen een heidens karwei om deze uit te bouwen.
Of zijn er nog andere onderdelen die kapot kunnen zijn?
Ik hoop dat iemand bereid is om mij te helpen bij dit vervelend probleem.
Groet,
Ron
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ron het zou ook kunnen dat de draad van de sensor ergens tegen massa ligt.
want als die tegen massa ligt dan slaat je meter geheel uit.
dus het lijk me verstandig om als je hem op contact zzet en de meter slaat uit eers de stekker van de sensor tetrekken en kijken of de meter terug valt en zo verder de bedrading los tehalen en kijken of je wat ziet.
ik neem aan dat je wel de goede sensor vervangen hebt want anders kun je blijven zoeken en vimd je niks.
groetjes jan.
instrumentenpaneel nakijken
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar