close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: Tik in de motor

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 tdci

Heb hier een Focus in de werkplaats waarvan de motor hard begint te tikken als hij meer toeren moet maken. In het lagere toerengebied is dit tikken veel minder maar is duidelijk waarneembaar dat de motor op 3,5 cilinder draait.
De motor rookt niet en de trekkracht is ook nog goed.

Is dit het gevolg van een versleten Piston-pen zoals ik elders op dit forum kan lezen? De compressiewaarden zijn resp. 30, 33, 33 en 31 bar en de auto heeft 150 dkm gereden.

Geplaatst door

Henk Nobach (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Yep, pistonpen of drijfstanglager.
Dat wordt toch motor verwijderen en demonteren helaas.

Suc6

Doktor 0
badge

15 jaar

Heb gisteren toch nog de distributietiming gecontroleerd en die was goed. De plaatselijke Ford-dealer, van wie ik het gereedschap leende, had overigens nog niet meegemaakt dat een pistonpen of drijfstanglager van een TDCI defect was.

Na demontage van het oliecarter is er nog niks te zien. Het aluminium carter wat daarna los moet, blijft op 1 kant vast zitten. Moet de versnellingsbak los hiervoor omdat er nog bouten achter het vliegwiel zitten?

Henk Nobach 0
badge

15 jaar

ja want de krukas keering zit daar op geschroefd
gr dirk

dirk2269 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.