Heb hier een Focus in de werkplaats waarvan de motor hard begint te tikken als hij meer toeren moet maken. In het lagere toerengebied is dit tikken veel minder maar is duidelijk waarneembaar dat de motor op 3,5 cilinder draait.
De motor rookt niet en de trekkracht is ook nog goed.
Is dit het gevolg van een versleten Piston-pen zoals ik elders op dit forum kan lezen? De compressiewaarden zijn resp. 30, 33, 33 en 31 bar en de auto heeft 150 dkm gereden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Yep, pistonpen of drijfstanglager.
Dat wordt toch motor verwijderen en demonteren helaas.
Suc6
Heb gisteren toch nog de distributietiming gecontroleerd en die was goed. De plaatselijke Ford-dealer, van wie ik het gereedschap leende, had overigens nog niet meegemaakt dat een pistonpen of drijfstanglager van een TDCI defect was.
Na demontage van het oliecarter is er nog niks te zien. Het aluminium carter wat daarna los moet, blijft op 1 kant vast zitten. Moet de versnellingsbak los hiervoor omdat er nog bouten achter het vliegwiel zitten?
ja want de krukas keering zit daar op geschroefd
gr dirk
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar