Hallo,
Ik heb deze auto (een ford escort cabrio xr3i uit '87) al een paar jaar en erger mij een beetje aan de toerenteller, deze geeft vanaf het begin dat ik hem heb het dubbele aan van wat het werkelijk moet zijn, stationair geeft de toerenteller 2000 rpm aan (en ik weet zeker dat de motor ong 800-1000 rpm loopt) en als ik in z'n 5e versnelling 100 rij op de snelweg zit ie al tegen het rode gebied. in de vraagbaak van de ford escort/orion (1987-1990) hebben ze het over een BDP/Toerentalsensor maar deze kan ik niet vinden. wel zit er aan de bobine een ontstoringsfilter. als ik deze met draaiende motor los koppel, dan geeft de toerenteller 0 aan en valt de motor kort daarna uit. de ontstoor filter doorgemeten met multimeter en deze heeft in beide richtingen een weerstand van ong 1700 ohm. kan deze dan stuk zijn of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
alvast bedankt voor de reacties,
Hugo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vaak is de toerenteller zelf stuk bij deze escorts.
De XR3i van voor '89 heeft geen krukassensor(bdp sensor)
deze heeft eenpulse gever in de ontsteking zitten. (HALL gever)
Neem aan dat dit een K-Jetronic inspuiting is. (pomp in luchtfilterhuis)
Willem
heb op de sloop maar een nieuw dashboard gehaald en er in gezet, toerenteller werkt nu weer naar behoren.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar