Project overgenomen van iemand anders.
wat was er stuk.
Er zat een scheur in de kop,bijna alle tanden waren van de distributieriem,en de klepstoterstangen (pushrods) waren krom.
Vorige eigenaar had al een nieuwe distributieset gemonteerd,nieuwe startmotor,waterpomp en ander niet motorgerelateerd spul.
Zelf een andere kop geregeld,laten testen,klepzetels invrezen,afvlakken,verstuivers laten testen,nieuwe klepstoterstangen en uiteraard nieuwe bouten + koppakking.Brandstofpomp getest en staat goed.
bus start zeer moeilijk (remmenreiniger),veel rook,eerste paar sec.geen reactie,daarna moeizaam reageren op gasgeven (met rook).
Veel vermogensverlies en een top van +/- 100km.
Veel onderzocht & bekeken,zelfs een goedje tegen dieselbacterie door de tank gedaan. (heeft lang stilgestaan)
Heeft er iemand suggestie's & bruikbare tips?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Distributie staat gegarandeerd op tijd ?
Klepspeling staat goed ?
Compressie gemeten ?
Luchtfilter niet verstopt ?
Uitlaat niet verstopt ?
Distributie staat op tijd,de brandstofpomp ook (zelfs nog fijngesteld).
Klepspeling 0,20 inlaat / 0,38 uitlaat.
Compressie voldoende.
Nieuw luchtfilter & brandstoffilter.
Uitlaat......Heeej,de uitlaat ?? Lijkt mij niet,maar ga t wel controleren.
Heb iets gehoord over een fijnfilter in de brandstofpomp,achter een banjobout ?? Die kan zeer vervuild zijn ??
(ga ik ook nakijken,I'll keep it posted).
Het probleem is gevonden,en verholpen !!!
:) :) :) :)
Een collega-garagist heeft er ook naar gekeken,en die vermoedde iets met de brandstofpomp.
Dus een diesel-specialist naar laten kijken,en ja hoor......er waren in de brandstofpomp 2 veertjes gebroken :(
Daarna.........
Heel mooi diesel-loopje,geen rook,en max 135 km/p/uur.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar