Ford 0: Transit van 1993 op LPG ervaringen?

Bouwjaar: 2006

Zit er over te denken om een Transit te kopen, nu ben ik er een paar tegen gekomen met benzinemoter op LPG.
Deze zijn t.o.v. de diesels aanzienlijk goedkoper in aanschaf lijkt wel.
Heeft iemand ervaringen met zo`n transit op LPG, waar moet je op letten bij aankoop, wat voor problemen kunnen er optreden?
De ene die ik op het oog heb, heeft 173000 km gelopen volgens advertentie.

Graag wat reacties alvast bedankt!

axtx

Geplaatst door axtx (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

26 Reacties

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Koop nou maar lekker een diesel Transit. Dat is beter als een bus op gas. Diesels zijn wel rumoerig, maar ook heel taai.

Sytze

axtx (0), 18 jaar geleden

Ik weet dat diesels veel sterker zijn, we hebben er al een van 2002, en in het verleden ook oudere gehad, zoek nu een voor erbij.
Maar als jij een knappe 93'er of jonger voor me heb voor 2500,- dan kunnen we zaken doen.
Het gaat me dus om ervaringen, niet om meningen die nergens op gebaseerd zijn.
Evengoed bedankt hoor ;-)

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Koop maar lekker een op gas! Ervaring is de beste leermeester. Advies was goed bedoeld, als je niet wilt luisteren naar iemand met verstand van zaken moet je het zelf maar ervaren!

Sytze

ramonmartin (0), 18 jaar geleden

ik heb er zo'n hekel aan dat er mensen zijn die als ze het woordje gas zien helemaal gek worden en het totaal afkraken.

Er zijn auto's die gewoon beroerd lopen op gas maar er zijn er des te meer die er wel goed op draaien, waarom zouden er anders nog steeds mensen mee rondrijden.

Ik heb nu een ford sierra 2.0i op gas en die heeft inmiddels 414.000 km gelopen en draait nog steeds als een zonnetje er is zelfs nog nooit een koppakking gesneuveld het enigste is de verdamper die het bij 409.000 km begeven heeft.

Dus laat mij maar lekker gas rijden en hou aub op met het zeuren over lpg wagens en geef iemand eens echt advies als ze daarom vragen.

Ramon

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Neem het advies van Sytze nou maar ter harte.
Laten staan die bus, worden heel zwaar belast op gas.
Worden vaak flink doorgetrapt om snelheid te maken, en zwaar beladen.
Zelfs de diesels krijgen vaak op hun donder.
Je komt gegarandeerd in de kosten met deze km stand.
Niet aan beginnen.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

[quote=ramonmartin]ik heb er zo'n hekel aan dat er mensen zijn die als ze het woordje gas zien helemaal gek worden en het totaal afkraken.

Er zijn auto's die gewoon beroerd lopen op gas maar er zijn er des te meer die er wel goed op draaien, waarom zouden er anders nog steeds mensen mee rondrijden.

Ik heb nu een ford sierra 2.0i op gas en die heeft inmiddels 414.000 km gelopen en draait nog steeds als een zonnetje er is zelfs nog nooit een koppakking gesneuveld het enigste is de verdamper die het bij 409.000 km begeven heeft.

Dus laat mij maar lekker gas rijden en hou aub op met het zeuren over lpg wagens en geef iemand eens echt advies als ze daarom vragen.

Ramon[/quote]
dan ook niet gaan zeuren indien er zich dure reparatie's (koppen) voor doen met de tijd! want dit zijn gevallen uit een dagelijks leven van een garagehouder... WIE DAN A- ZEGT MOET OOK EENS B- BETALEN ZEGGEN. en niet lopen janken van auw auw wat duur!!

aan de drugs gaan en dan klagen dat men verslaafd raakt.. tja... helaas zelf aangegaan..

paul,

ramonmartin (0), 18 jaar geleden

daar zal je mij niet over horen omdat ik dat van tevoren weet dat het kan gebeuren maar ik stoor mij mateloos eraan dat als iemand een advies over rijden op lpg vraagt ze alleen maar te horen op gas moet je koken en niet rijden en nog veel meer van die standaard antwoorden.

zeg dan gewoon tegen diegene wat er kan gebeuren en niet pak maar een diesel, maar zeg hem dat een koppakking kapot kan gaan en wat er nog meer kan gebeuren.

Ramon

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Ramon, zachte heelmeesters stinkende wonden!!! Zo'n dikke bus op gas, dat gaat gewoon niet goed. Ik ben helemaal niet anti gas en heb al helemaal nooit gezegd dat gas alleen om te koken is! Je trekt iets te snel je conclusies. Een gewone auto is geen probleem, maar deze zware bus is niets gedaan op gas. En als je dat niet snapt oke. Ik ga je ook niet overtuigen, want je moet lekker geloven wat je wit geloven. En chitchatten over een lekke kop? Man hou op, wat een kolder! Er zijn zat auto's die wel goed op gas kunnen. Besteed ik veel liever aandacht aan. Een hint voor de hardnekkige ongelovigen: vraag es aan de ex eigenaar wat die ervan vond, of de garage waar die in onderhoud was.
Iedereen trekt zijn conclusie zelf maar, ik ben er helemaal klaar mee!

Sytze

Santa (0), 18 jaar geleden

Bij een LPG-Transit kunnen bijvoorbeeld de bougies stukgaan. Bij een diesel niet. Bij een LPG-Transit kunnen de bougiekabels stuk gaan. Bij een diesel niet. Bedoel je zoiets, RamonMartin? Ik vraag me ineens af waarom ze vroeger WEL vrachtauto's op benzine en gas hadden en nu niet meer....?

ramonmartin (0), 18 jaar geleden

ik stop met deze discussie want het gaat toch nergens heen

Santa (0), 18 jaar geleden

Dus je snapt niet waarom een dieselmotor andere eigenschappen heeft dan een BENZINEmotor die op LPG moet draaien....?

ramonmartin (0), 18 jaar geleden

ik snap het heus wel en een diesel is ook een goede keus maar een BENZINEauto kan ook heel goed op LPG draaien ik heb er nu al verschillende gehad en koop iedere keer weer een andere op lpg en dat zou ik niet doen als ik alleen maar problemen zou hebben.

Santa (0), 18 jaar geleden

Maar een blok op LPG in een auto die er nogal fors aan moet trekken........ Da's wat anders dan LPG in een personenauto.

ramonmartin (0), 18 jaar geleden

deze auto die ik nu heb heeft een leeggewicht van 1260 kilo plus hangt er 5 dagen in de week een aanhanger achter van 1100 kilo die ik nodig heb voor mn beroep en dat gaat ook allemaal goed.

Ik moet eerlijk zeggen dat de volgende wagen waarschijnlijk ook een diesel gaat worden voor mij maar dat is omdat er over 3 maanden een veel zwaardere aanhanger achter moet en dan heb ik vanwege het koppel liever een diesel en dat is dus niet omdat ik ontevreden ben over lpg wagens.

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Dus Ramon, je bent dus nu al wel zover dat het beter is een diesel te nemen als het gaat om zwaar vervoer? Want daar ging de hele discussie over. Eind goed al goed.

Sytze

ramonmartin (0), 18 jaar geleden

ok dan stel ik nog een tegenvraag.

als ik een aanhanger wil gaan trekken van 1600 kilo wat raad jij me dan aan sytze als dieselwagen, het moet een personenwagen zijn hij hoeft geen strepen te trekken maar wel met gemak die aanhanger kunnnen trekken.

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Nou zowieso een zware jongen. Zou je niet liever een bus ervoor willen? Ik vind het nogal wat, 1600 kilo!
Volgens mij blijven alleen een E klasse of een 4x4 over. Wat dacht je van een Transit hehehehe! Diesel wel te verstaan. Er zijn maar weinig luxe wagens die zoveel mogen trekken.

Sytze

ramonmartin (0), 18 jaar geleden

ik was zelf aan het denken aan een chrysler voyager of iets dergelijks dan heb je een soort tussenweg want ik ben niet zo kapot ervan om een echt busje te gaan rijden en zoiets is eigenlijk toch meer een luxe wagen dan een bus.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

koop je een dikke T5 174 pk... deze is de aanhanger goed de baas, en rijdt en stuurt als een luxe wagen.. maar daar is de prijs dan ook na..

paul,

ramonmartin (0), 18 jaar geleden

ja dat zijn leuke wagens ik heb er eens eentje op de snelweg gehad die flink doorreed ermee maar ik kon hem niet bijhouden met mn sierra :P

maar dat is iets boven mn budget ben ik bang dus zal met minder vermogen tevreden moeten zijn.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

ramon

wat vervoer jij zoal? 1600kg is niet niks... dat zijn vast geen frikandellen?

paul,

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Kan ook Ramon! Zijn best goeie auto's en kunnen zat dit gewicht aan. Nu de PARADOX! Heb zelf een voyager 3.3 v6 op.............................jawel GAS! En die gebruik ik als trekker en servicewagen. En dat kan die zat aan. Maar dan heb je het wel over laag gewicht en zeer zware motor. Dat is wel ff wat anders dan een Transit, die is wel een paar maten groter, met een veel lichtere motor. Dus Ramon, wat denk je zelf nu???!

Sytze

ramonmartin (0), 18 jaar geleden

[quote=paulkelder]ramon

wat vervoer jij zoal? 1600kg is niet niks... dat zijn vast geen frikandellen?

paul,[/quote]
Het is een verkoopwagen voor op markten van 5,5 meter met allemaal apparatuur enz erin en ze zijn hem nu aan het bouwen voor me.

die ik nu heb is maar 3,5 meter en helaas te klein geworden waardoor ik ook genoodzaakt ben om een andere wagen te halen om hem te kunnen trekken want 1600 kilo zie ik een sierra nooit vooruit trekken hehehe.

ramonmartin (0), 18 jaar geleden

[quote=sytze]Kan ook Ramon! Zijn best goeie auto's en kunnen zat dit gewicht aan. Nu de PARADOX! Heb zelf een voyager 3.3 v6 op.............................jawel GAS! En die gebruik ik als trekker en servicewagen. En dat kan die zat aan. Maar dan heb je het wel over laag gewicht en zeer zware motor. Dat is wel ff wat anders dan een Transit, die is wel een paar maten groter, met een veel lichtere motor. Dus Ramon, wat denk je zelf nu???!

Sytze[/quote]
Wat dat betreft kan ik je geen ongelijk geven als je het zo stelt misschien ook nog wel een idee om te gaan kijken voor een voyager op lpg als die niet al teveel problemen ermee hebben.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

idd, een sierra voor de kar lijkt mij niet de juiste combinatie... dat gaat niet goedkomen :)))

paul,

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

En dan nog wat Ramon, ze zijn heel betaalbaar! Denk erom: bij 2 ton bakrevisie! Dus of veel minder, of flink meer, dan heeft ie hem al gehad. In onderhoud (bij ons) niet echt duur.
En hele taaie rakkers hoor.

Sytze

ps komen we weer bij het begin uit...........

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford 0 of stel zelf een nieuwe vraag.