- Betreft Focus TDDI 2001 66kW.
- Bij stilstaan per ongeluk koppelingspedaal laten schieten terwijl deze in zijn 1 stond met draaiende motor :(
- Vanaf dat moment slaat de motor niet meer aan.
- Distributie staat nog op juiste timing, geen losse stekkers etc.
- Vermoedelijk is de elektronica (mosfet) in de dieselpomp defect
(de bekende kwaal van de VP44 dieselpomp).
- De auto is niet uit te lezen met een ELM327 eobd2, ik las dat de stekker wel dezelfde vorm heeft
maar dat de focus tddi van begin 2001 alleen obd1 ondersteund.
- Weet iemand welke (goedkope) tool geschikt is om de foutcodes uit te lezen?
- Welke foutcode duid erop dat de elektronica (mosfet) in de dieselpomp defect is?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s).
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De diesels van Ford zijn over het algemeen pas vanaf modeljaar 2004 met Eobd uit te lezen.
Er is b.v. F-COM dat het fabrieksprotocol ondersteunt.
Zie: http://www.obdtester.com/fcom-diagnostic...
Bedankt voorde tip.
Inmiddels auto uitgelezen met Focom tool.
Foutcode P1664 en P1564.
Dus dat wordt mosfet vervangen van dieselpomp.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar