close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford FOCUS: Startprobleem

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: FYDB, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 74

Motor start wel maar slaat onmiddellijk af.
2e keer starten met veel gas slaat aan en blijft lopen maar na gas loslaten slaat weer af
3e keer met veel gas weggereden na een kwartier normaal rijden.

Na twee uur wederom probleem als hierboven
Enig idee ???
madebo

Geplaatst door

Madebo70 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Laat hem eerst eens uitlezen .
Kunnen diverse dingen aan de hand zijn.
Vervuild gasklephuis.
Koelwatertemperatuursensor defect .
Bdp sensor dubieus.
Achterstallig onderhoud.

Kaleido bedankt. Geeft een uitlezing uitsluitsel over de genoemde mogelijkheden
mb

Madebo70 0

7 jaar

Niet in alle gevallen , er zijn situaties die wel een foutcode genereren en aan de hand daarvan bestaat de mogelijkheid gerichter te zoeken.
Een gasklephuis kun je zelf ? reinigen , als deze ernstig vervuild is langs de randen van de gasklep kan dit slecht stationair lopen veroorzaken.
Als er met de elektronika van de gasklep iets mis is , zal dit vaak een foutcode genereren.
De waarde van de koelwatersensor kan met de juiste apparatuur uitgelezen worden.
Geeft deze bv. 80 graden aan , zal er bij de koude start te weinig brandstof ingespoten worden en de motor niet blijven lopen of gebrekkig en warm dus goed.
Bdp sensor zorgt oa voor de vonk , als deze slecht is of weigert ,loopt de motor ook beroerd , kan reageren op temperatuur , dus koud slecht werken en bij warmere omstandigheden goed en andersom.
Onderhoud is niet uit te lezen , moet gewoon goed zijn , bougies - benzinefilter enz.
En zo zijn er nog veel meer oorzaken te bedenken.

Uitlezing heeft geen foutcodes gegenereerd.
Echter het bleek dat de bougies nimmer vervangen waren (130k km) en deze volkomen versleten waren (een electrode afstand van een 4mm)

Luchtfilter eveneens vervangen en het brandstof filter.

Het lijkt erop dat het probleem is opgelost. bedankt kaleido
mb

Madebo70 0

7 jaar

Ik hoop dat na die bougies de katalysator nog leeft ...

Heino4267 630

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.