auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Scorpio 1990: Valt uit

Bouwjaar: 1990, Brandstof: LPG, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2900

Ik heb een transit MK1 met een 2.9i v6 12v efi op lpg uit een Scorpio erin.
De hele kabelboom, met alle delen is overgegaan naar de transit, inclusief het dashboard.
Nu heb de laatste tijd wat problemen:
Na 20 minuten rijden ongeveer valt de motor kortstondig uit, dat wordt dan steeds erger, totdat hij helemaal niet meer wil... De toerenteller valt mee uit.
Na een tijdje afkoelen doet hij het dan weer.
Ik heb inmiddels de ontstekingsmodule en de bobine vervangen, maar dat mocht niet baten.
Bougiekabels zijn nieuw en de storing doet zich voor op LPG èn benzine....
Heeft iemand nog enig idee waar ik zou kunnen zoeken?
Ik en de man van de Wegenwacht denken toch echt aan de ontsteking, maar wellicht zit ik helemaal verkeerd en is er iets wat ik totaal over het hoofd zie?

Geplaatst door

Xenomobile (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

BDP sensor of een massa? Warmte grote weerstand.

Highway 775
badge

3 jaar

Je bedoelt de krukas sensor? Die kan ik niet vinden op deze motor...
Massa alles al gereinigd en na gekeken...

Xenomobile 0

3 jaar

Ja, die bedoelde ik. Ergens krijgt hij toch een signaal. Gezien je toerenteller meteen wegvalt is na mijn idee signaal weg of spanning. Als hij uit valt en bij het starten gaat dan wel de toerenteller bewegen?

Highway 775
badge

3 jaar

Ja, dan pakt de toerenteller wel weer op ..
Ik heb de Haynes manual van dit blok, maar die spreekt alleen van een krukas sensor bij de 4 cilinder dohc... Ik dacht nog aan de hall sensor in de ontsteking zelf wellicht

Xenomobile 0

3 jaar

Deze motor heeft dus kabels en een verdeelkap! De module en die hallsensor onder de kap zorgen samen voor de ontsteking. Het stekkertje buiten de verdeler heeft drie pootjes . Strijk met het middenpootje langs massa met de ontsteking op áan " Bobinekabel bij de massa leggen en als nu de motor is uitgevallen moet er op deze wijze toch een knetterende vonk zichtbaar zijn . Het bewijs dat de hallsensor defect is.
Succes.

Punt 65
badge

3 jaar

Dank voor de antwoorden, ik ga nu even uit van de hall sensor, ik heb een andere complete verdeler gevonden, die komt overmorgen binnen, dan gaan we eens kijken.
Kan ik op mijn gemak de oude nakijken.
Ik laat nog van mij horen.

Xenomobile 0

3 jaar

Ik heb vandaag de volledige ontsteking vervangen en meteen een proefrit van een uur gemaakt.
Het lijkt er op dat de storing weg is, dus de hall sensor zal inderdaad op zijn einde geweest zijn.
Dank voor de input, ik hoop weer vele storingsvrije kilometers te kunnen maken!

Xenomobile 0

3 jaar

Jouw weekend kan niet meer stuk . Bedankt voor de feed back.

Punt 65
badge

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Scorpio of stel zelf een nieuwe vraag.