Ford Mondeo: vocht en druppels uit uitlaat

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 i - zetec

Na het vervangen van thermostaat, die bleef hangen, andere koppakking en de kop laten vlakken blijft er water uit de uitlaat druppelen, ook als ik een aantal km heb gereden, als ik mijn hand een paar cm van de uitlaat afhou dan wordt mijn hand behoorlijk nat, enn dat hoort toch niet zo? op een gegeven moment moet hij toch alleen maar hete of een droge warme of hete lucht uitblazen? maar dat doet hij dus niet want als ik een km of 15 heb gereden en hem stationair laat draaien begint hij toch weer te druppelen en er blijft een vochtige damp uitkomen, iemand een idee??

Ras

Geplaatst door Ras (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb je enig idee hoelang het duurt voordat een uitlaat echt helemaal droog is van binnen? Erg lang, kan ik je verklappen. En verder is waterdamp een van de dingen die vrijkomen tijdens de verbranding. Zolang het koelwater op peil blijft, geen zorgen maken dus. Eerst maar eens wachten of er echt wel een probleem is.

Ras (0), 13 jaar geleden

Eerlijk gezegd heb ik geen enkel idee hoe lang het duurd eer die uitlaat dan droog is, maar als ik naar andere auto's kijk dan druppelen, en komt er wat witte rook uit als ze koud zijn, maar als ze warm zijn druppelen ze niet meer en komt er ook geen damp meer uit, vervolgens is de uitlaat dan droog en de lucht die er uit komt is heet en droog, maar die van mij blijft een vochtige lucht uitstoten, en ik heb het idee van straks rot hij eronder vandaan
Maar zoals je al zei zal ik het koelwater goed in de gaten houden, maar ik dacht dat het na 300 km wel over moest zijn, hoe lang zou het volgens jou duren eer de uitlaat droog is?

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Als je die 300 km aflegt in 1 keer, is de uitlaat wel droog. Doe je dat in 20 keer, is het dus niet droog. Het laatste deel van de uitlaat wordt het laatste warm en zal dus ook het laatst droog zijn. Na iedere koude start zal zich daar het vocht ophopen. Achterdempers van uitlaatsystemen worden ook het vaakst vervangen.
Eerst maar eens afwachten wat het koelwaterniveau doet.

Ras (0), 13 jaar geleden

Gaan we doen

READY (0), 13 jaar geleden

wanneer je veel korte stukjes rijdt wordt de uitlaat niet voldoende warm en hoopt water zich op in de demper en dat vooral in de achterste.
je kan een klein gaatje boren in de demper op het laagste punt ,zodat het water er uit kan , bij vorst wil het gebeuren dat een uitlaat door dit water bevriest en de doorstroming blokkeert.

tedkroon (0), 13 jaar geleden

Geen gaatjes boren dat vinden ze bij de apk niet fijn!

kombikart (0), 13 jaar geleden

[quote=READY]wanneer je veel korte stukjes rijdt wordt de uitlaat niet voldoende warm en hoopt water zich op in de demper en dat vooral in de achterste.
je kan een klein gaatje boren in de demper op het laagste punt ,zodat het water er uit kan , bij vorst wil het gebeuren dat een uitlaat door dit water bevriest en de doorstroming blokkeert.[/quote]
Heb ik hier bij beide auto's gedaan, en nog nooit gedonder bij de apk mee gehad.
Je moet natuurlijk maar een klein gaatje maken van bv max 4 mm.

Uitlaat van 1 auto zit er al 9 jaar onder (nieuw gekocht), en van de andere al meer als 12.
Met beide auto's worden meer kortere ritten (80% minder als 10km) als langere ritten gemaakt.

Gr Fred

Ras (0), 13 jaar geleden

we gaan wel een stuk rijden, moet binnenkort toch naar friesland, is een afstand heen en weer van 400 km en dan zal het grootste vochtgehalte er wel uit zijn

thanx, topic closed

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.