Ford Escort: voorpijp losmaken van uitlaatspruitstuk Ford Escort CLX 1.6 16V

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Kan iemand mij vertellen hoe ik de voorpijp moet losmaken van het uitlaatspruitstuk van mijn Ford Escort CLX 1.6 16V E2 uit 1994?
Er zitten koperkleurige pinnetjes/boutjes door de bouten heen waarvan ik vermoed dat ik ze kapot maak als ik kracht zet op moeren.......

Zou ik ook gewoon andere bouten kunnen gebruiken zonder die pinnetjes?

groet,
groenleven

groenleven

Geplaatst door groenleven (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

dirk2269 (0) PRO, 16 jaar geleden

die gaan wel eens kapot met los draaien je kun ze los kopen
gr dirk

bastiaan43 (0), 16 jaar geleden

Waar die pennetjes zitten zit geen schroefdraad of zo ,dus die bouten moeten toch ergens aanhangen.
Ik heb die koperen pennen weggedaan en in de gaatjes van de pennetjes M6 draad getapt. Dan een rvs boutje door de bout aan de andere kant eruit en in het gaatje van het spruitstuk draaien. Het zit prima. Dus die grote bout hangt aan dat rvs boutje ipv het koperen pennetje.
Gr Bas

groenleven (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties.......

Ik heb de bouten losgekregen zonder de pennetjes te beschadigen.... maar krijg de nieuwe pakking niet op het spruitstuik 'geschoven' .... is hier een speciale manier voor dat jullie weten ?

Highway (145) PRO, 16 jaar geleden

beetje vet er aan doen.

bastiaan43 (0), 16 jaar geleden

Heb je wel de goede maat? En als het erg weinig scheelt haal je even een schuurpapiertje door die ring. En het stompje van het uitlaatspruitstuk even wat insmeren met een glijmiddel. Geen sensilub,maar copaslip of zo. Een speciale manier is er niet hij moet gewoon passen. gr Bas

groenleven (0), 13 jaar geleden

...beetje laat maar heb de pakking uiteindellijk er op gekregen door een krik onder de uitlaat te plaatsen , en na de pakking met wat glijmiddel in de juiste positie gelegd te hebben....heeeeeel voorzichtig de uitlaat omhoog gekrikt.
Geen sharmante oplossing maar zolang je het maar voorzichting aan doet is het goed te doen.

groeten....
groenleven.

ps: ... de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik bij een poging een vraag te stellen op de 'vingers ben getikt' door problemcar.nl daar ik nog antwoorden schuldig was op vorige vragen.
Heb er geen excuus voor.... het staat tenslotte duidellijk aangegeven dat de mensen die je proberen te helpen door mee te denken en oplossingen aan te dragen graag vernemen hoe het ''probleem" uiteindellijk is opgelost. ( zou ik zelf ook leuk vinden..)
Dus bied ik bij deze mijn excuses aan voor mijn lompheid wat dat betreft.

Hans4040 (335) PRO, 13 jaar geleden

Bedankt voor de eerlijkheid en de feedback; zo mogen wij het graag zien.

mvg, Hans
Moderator problemcar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.