Ford Escort: Distributie vervangen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Goedendag,

Ik heb komend weekend een waterpomp en een distributie te vervangen van een Ford Escort Clipper
van 1995,de motor is een 1.6 16v benzine (zonder airco).
Hoe zit het met de merktekens,want daar heb ik nog niks van kunnen ontdekken.
De oude riem zit er nog op,die heb ik expres laten zitten totdat ik meer weet.
Hoe kan ik alles op tijd zetten?
Zijn er bepaalde trukjes voor?
Ik heb wel vaker distributieriemen vervangen,maar nog niet van dit soort auto's.

Wie oh wie kan mij helpen met een oplossing?

Groeten Danny.

Danny1927

Geplaatst door Danny1927 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

jan T (30) PRO, 16 jaar geleden

danny als je zelf niks kan vinden dan maak je ze toch zelf.
maar voor de nokkenassen haal je het klepdeksel eraf en in de achterkant zit een gleif daar past een liniaal in dan liggen de nokkenassen goed en zelf zet ik dan een streeepje op de krukas tandwiel en zijn huis.

groetjes jan.

Hans4040 (360) PRO, 16 jaar geleden

beheers je de Engelse taal?
Dan stuur ik je een handleiding

Danny1927 (0), 16 jaar geleden

Hallo Hans en Jan,

Allereerst bedankt voor jullie zéér snelle reactie.

Hans,
Ik beheers de engelse taal behoorlijk goed,ook technisch engels gaat me goed af.
Als je het toe zou willen mailen,heel graag.
Is dat een pdf-bestand ofzo?

Jan,
Ik zat ook al aan zoiets te denken,maar ik heb nog niet eerder aan zo'n blok gewerkt,
en dus ook nooit het kleppendeksel gelicht.
Bedankt voor de tip Jan.

Groeten Danny.

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Onder op de krukaspoelie zitten 2 inkepingen.
Een op half 6 en de ander staat dan precies tegenover het schuine gedeelte van de driehoekje die op het carter zit, kijk maar eens.
Nu staat de motor op tijd.
Gewoon de tandwielen van de nokkenas even merken met een lakstift.
Dan zet ik meestal de tandwielen klem met een houten wigje tussen de kleppendeksel omdat de tanwielen verschieten als de riem er af gaat.
Nu kan je de riem onstpannen etc.

Misschien heb je er wat aan..

Hans4040 (360) PRO, 16 jaar geleden

Weet je toevallig de motorcode?
L1E, L1H, of L1K ?

Danny1927 (0), 16 jaar geleden

Postie,

Heel erg bedankt voor je tip!

Hans,

Ik heb gekeken maar kan geen motornummer ontdekken.
Ik zie op het plaatje op de slotbalk L1 staan,maar verder ook niet.
Ik zie zo snel ook niets op het blok zelf.
Ik kan je verder wel vertellen dat het een Zetec is,maar volgens mij zijn dat alle 3 de types.
Maar zit er verschil in distributie tussen die 3? Want als ik je voorganger zo lees,maakt het geen verschil.
Of heb ik dat mis?
Heb je eventueel wat aan een kenteken?
Of chassisnummer?
Ik heb net op hbase.nl gekeken,maar daar komen alle 3 de types naar voren op één auto.

Groeten Danny.

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Er is geen verschil in de motoren, allemaal zetec, kwa distributie maakt het geen drol uit.

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

jou waterpomp loopt toch niet met de distributie

Danny1927 (0), 16 jaar geleden

Is dat voor de 1.8 16v van een Mondeo precies het zelfde?
Ik heb die van m'n pa binnenkort ook te doen namelijk.

Groeten Danny.

Danny1927 (0), 16 jaar geleden

Nee die loopt over de multieriem Robby.

Hans4040 (360) PRO, 16 jaar geleden

[quote=robby10030]jou waterpomp loopt toch niet met de distributie[/quote]
nee

Hans4040 (360) PRO, 16 jaar geleden

pdf. komt er aan

Hans4040 (360) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Danny1927]Is dat voor de 1.8 16v van een Mondeo precies het zelfde?
Ik heb die van m'n pa binnenkort ook te doen namelijk.

Groeten Danny.[/quote]
Ja, zelfde.

Danny1927 (0), 16 jaar geleden

Hans héél erg bedankt en Robby héél erg bedankt voor jullie mailtjes.

Robby ik zal de motorcode nog even checken,ik kon 'm alleen niet zo snel vinden.
Hij moet er op staan.

Ik ben erg goed geholpen met de info,bedankt heren.

Groeten Danny.

bastiaan43 (0), 16 jaar geleden

Als je die snaar en geleiderollen bij Ford koopt zit er een nederlandse handleiding bij +alle aanhaalmomenten. gr bas

Hans4040 (360) PRO, 16 jaar geleden

die heeft ie al, Bastiaan

bastiaan43 (0), 16 jaar geleden

[quote=Hans4040]die heeft ie al, Bastiaan[/quote]
Dat is dan heel verstandig geweest. gr Bas

Hans4040 (360) PRO, 16 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken, Bas.

Danny1927 (0), 16 jaar geleden

Heren enorm bedankt voor alle info,de nieuwe waterpomp en distributieriem is geplaatst en loop weer als een trein.Heb nog wel problemen gehad met de krukaspoulie die kreeg ik niet los.Gelukkig een garagebedrijf om de hoek,naar toe gesleept,en daar hebben ze 'm losgekregen.De rest is allemaal goed verlopen.

Bedankt!!!

Groeten Danny.

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

loopt ie als een trein,wat een kabaal zeg,,goed gewerkt,,

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

Als een trein ? Dan staat de boel niet optijd............;)

Danny1927 (0), 16 jaar geleden

Haha wat een humor....
Zal het anders zeggen...als een naaimachientje dan,maar dan niet met garen maar met een distributieriem.
En nee niet op en neer maar gewoon voor en achteruit (en de bocht om natuurlijk).

Groeten Danny.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.