Ford Mondeo: voorwiellager

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 i

Heb een Mondeo van okt. 2001. Nu is waarschijnlijk rechtsvoor het voorwiellager kapot.
Ben wel in bezit van een pers om het oude lager er uit te halen en het nieuwe er weer in te zetten dus dat is het probleem niet alleen wat voor een lager ziet
hier in en hoe zit het met ABS? De ABS sensor zit nl in de naaf dus wat voor problemen kom ik eventueel tegen om dit lager te vervangen?
Is dit eenvoudig de oude er uit en de nieuwe er in of komt er meer bij kijken?

Groet Hans

wokkel

Geplaatst door wokkel (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hendrik4290 (0) PRO, 15 jaar geleden

Lager kan apart vervanegn worden

wokkel (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor de info. Heb ik nog wel even een vraag: heb inmiddels een nieuw lager maar nu staat er dus bij dat hier een ABS pulsgever in moet zitten en deze richting de sensor geplaatst moet worden. Aan welke kant van het lager zit deze pulsgever en waar zie ik dat aan.

Automonteur'tje (0), 15 jaar geleden

hij hoort aan de rechter kan van het lager

lukas jansen (0), 15 jaar geleden

Nog even over deze Mondeo:Hier hebben wij afgelopen weekend 2 nieuwe voorveren onder gezet waarbij aan de rechterkant(waar dus nu het lager van stuk is)de naaf uitgebouwd moest worden.Hier was de bout afgebroken waarmee de veerpoot klem zit in de naaf.Hierbij moest dus ook de aandrijfas los uit de naaf.Voor deze reparatie was er niets met het lager aan de hand.Mijn vraag is dus ook,hoe kan dit.Kan het zo zijn dat de aandrijfasmoer nog vaster moet waarbij je dus de speling in het lager opheft of is het lager daadwerkelijk stuk.

Doktor (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=lukas jansen]Nog even over deze Mondeo:Hier hebben wij afgelopen weekend 2 nieuwe voorveren onder gezet waarbij aan de rechterkant(waar dus nu het lager van stuk is)de naaf uitgebouwd moest worden.Hier was de bout afgebroken waarmee de veerpoot klem zit in de naaf.Hierbij moest dus ook de aandrijfas los uit de naaf.Voor deze reparatie was er niets met het lager aan de hand.Mijn vraag is dus ook,hoe kan dit.Kan het zo zijn dat de aandrijfasmoer nog vaster moet waarbij je dus de speling in het lager opheft of is het lager daadwerkelijk stuk.[/quote]
Je moet de naafmoer met het juiste aanhaalmoment vast zetten, anders gaat het lager stuk. 290 Nm moet dat zijn.

Het lager heeft aan beide zijde een afdichting erin zitten, 1 daarvan is magnetisch en dat is ook de kant die naar de sensor moet.
Origineel is deze bruin van kleur, nieuwere kunnen zelf rood gekleurd zijn om beter het verschil te laten zien.

Suc6

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.