auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Fiesta 2011: Weinig vermogen, zakt naar 500 rpm

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: SPJC, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 71

Na plaatsen nieuwe distributiekit, multiriem en grote beurt maakt auto bij acceleratie een roffelend geluid alsof de uitlaat lekt. Onder de auto is dit niet geconstateerd. Vermogen beduidend minder, 0-100 in 22sec is traag. Bij loslaten van het gas daalt het toerental meestal tot 500RPM of de motor slaat af. Motor loopt niet mooi stationair.
Timing van Distributie nogmaals gecontroleerd mbv Timing pin en nokkenastool (lineaal). Cilinder 1 bijna op TDC, pin erin draaien en krukas tegen pin draaien met de klok mee. Nokkenastool past soepel dus dat moet goed zijn.
Eén keer foutcode P2108 75-2 gehad, Gasklephuis schoongemaakt en code gewist, daarna geen enkele foutcode meer gehad. Gasklephuis 2e hands via onderdelenlijn besteld, na montage hiervan werd probleem iets erger. (motor slaat regelmatig af bij loslaten gas) Wat denken jullie, zinvol om gasklephuis te laten reviseren, nieuwe kopen of moet ik het ergens anders zoeken??

.

Geplaatst door

Mopedlad (0)
badge

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je toevallig gekeken met een lange schroevendraaier oid of de eerste cil ook echt op bdp staat als de pen er tegenaan zit? Er zijn verschillende pennen in omloop namelijk.

Dag Harry, gecontroleerd of het echt BDP was met een 1/4' verlengstuk en met verdraaien tegen de pen ook gecheckt of de zuiger omhoog ging. Beide nokken keken elkaar aan. In de timing kit zaten idd drie pennen waarvan de langste gebruikt is en die kon er helemaal ingedraaid worden.

Mopedlad 0
badge

1 jaar

Ik had er pas ook een met een soortgelijk iets, en daar was toevallig een bougiekabel van gesneuveld na vervangen van de riem. Maar die gaf wel een ontstekingsfout met uitlezen na een proefrit.

Dat is het vreemde dat er geen foutcode komt en dat het gebeurt na een distributiewissel.

Mopedlad 0
badge

1 jaar

Probleem opgelost! Timing stond toch niet goed omdat we de verkeerde (te lange) pen gebruikt hebben waardoor de krukas niet ver genoeg kon worden doorgedraaid. Volgende keer mm voor BDP checken als nokkenassen geblokkeerd zijn voor het wisselen van de distributieriem.

Mopedlad 0
badge

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Fiesta of stel zelf een nieuwe vraag.