Ford Ford Escort 1.6 xr3i cabrio: Wil niet meer aanslaan

Bouwjaar: 1992

Ik reed vandaag met de escort van een maat van mij naar de stad. Ineens bokte die een beetje, dus koppeling in, en sloeg die af koppeling weer los en weer in en liep weer verder.
Maar 100 m verder gaf die toch de geest, startte niet meer. Hij wilde wel aanslaan maar als die aansloeg dan stopte die dr meteen weer mee. Dus ik alle zekeringen gecheckt maar daar was ook niets te zien. Onder de motorkap gekeken of alle vacuumslangetjes vast zaten, ook hier was alles prima. Toen maar kannetje benzine laten komen, ook dit wilde niet helpen. Toen even gevloekt en gewacht op iemand die wilde slepen. Maar ineens startte die gewoon prima. maar na een minuut stopte die er weer mee.
Nu was ik zelf aan de brandstofpomp aan het denken, maar waar zit die bij een escort precies. Heb namelijk alleen in het donker gekeken maar zo snel niets gevonden

mvg,
jeroen lemmen

trouwens iemand een link waar ik een werkplaatshandboek kan vinden?

lemmuh

Geplaatst door lemmuh (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Brandstofpomp zit altijd in de benzinetank. Alleen oude opels hebben hem achter de tank zitten.

Sytze

lemmuh (0), 18 jaar geleden

maar hoe kan ik dan het gemakkelijkste controleren of het wel of niet de brandstof pomp is

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Iemand de auto op contact laten zetten, en luisteren bij de tank. Pomp hoort dan even een paar seconden te draaien.

Sytze

Niels8175 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik gok er op dat je je zekeringkast defect hebt.

Komt heel vaak voor.

Niels

lemmuh (0), 18 jaar geleden

tsja, ik weet het niet, die jongen waar die auto van is heeft ook eens zijn wagen afgespoten met de hogedrukreiniger en toen is er vocht ingekomen, die hele zekeringenkast uitgebrand, en toen is er een nieuwe ingekomen zown 2 maanden terug. Maar na de reparatie deed een hoop elektrisch spul het niet, maar dit is inmiddels allemaal opgelost.
Maar nu doet de auto het niet meer, en ik gok zelf op een brandstof probleem. Dit omdat hij soms even aanslaat, en als die aanslaat loopt ie best goed alleen als je gas geeft doet ie het even maar slaat dan weer af. En opeens liep die gewoon even goed en viel weer weg net alsof die geen benzine kreeg. Kan dit leiding/filter/pomp zijn.
Ohw ja, ik ben nu aan het wachten op een werkplaatshandleiding, en dan begin ik eens goed te schroeven. Tips zijn uiteraard nog altijd welkom ;)

lemmuh (0), 18 jaar geleden

hmmzzzz... brandstofpomp is het niet, die draait gewoon.

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Oke, dan moeten we de volgende stap zetten. Weet niet hoe technisch je bent maar dat moet je zelf maar aangeven.
Denk zelf in richting van bougiekabels icm slechte bougies, das ook echt een kwaaltje bij deze dingen. Kun je de bougies eruit halen? Krijg je dan de volgende aanwijzing.........

Sytze

Peter Schouten (0), 18 jaar geleden

Massaverbinding al gecontroleerd?

mvg
Peter

lemmuh (0), 18 jaar geleden

Bougies zijn nog geen 3 weken geleden vervangen, maar ik heb op moment geen passende bougiedop voor deze auto, die moet ik zometeen even terughalen bij een maat van mij. Ik heb inmiddels halve dashbord eruit liggen, en nou vond ik linksonder in de hoek achter een afdek kap 2 zekering waarvan een van 25 ampere die was doorgebrand. Maar nu is de accu leeg dus deze is aan t opladen. Maar klopt het dat er onder de kap 1001 losse stekkers hangen:S deze hebben losgehangen en de auto liep gewoon. verder heb ik de luchtfilter tot aan de gasklep losgehaald. hier is verder niets vreemds te zien.

edit:
Bougies zijn goed

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Nee stekkers horen vast. Je kunt vele stekkers loshalen voordat hij niet meer wil lopen. Blijven nog over: zekeringkast, bougiekabels, bobine of zekering. Maar bij die laatste doet ie niets meer. Er zou natuurlijk nog wel veel meer stuk kunnen zijn maar het gaat te ver om alle onderdelen op te noemen. Zekeringkasten zijn ook grote feesten bij escort.

Sytze

lemmuh (0), 18 jaar geleden

Ik ben weer een stap verder. Als ik met "start pilote" ga spelen start ie als een zonnetje, en zodra dit is uitgewerkt stopt hij er meteen mee. Dus het ligt aan de brandstof, nu heb ik geprobeerd of de brandstofpomp genoeg aanvoert, leiding losgegooid onder de motorkap en met de schroef een klein beetje los spuit het er al uit, dus benzine genoeg. Verder heb ik hele injectie eraf gehad, ook hier was nergens extreme aanslag te zien. De gasklep was wel enigzins vervuild maar na deze te hebben schoongeschropt wil hij nog steeds niet...
Nu denk ik dat ik hem morgen even naar de garage sleep en dan daar hem even laten uitlezen... Of is er nog een alternatief?

Jeroen

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Jeroen, ik denk nu dat je injectoren niet openen. En dat komt waarschijnlijk voort uit je zekeringkast. Meet anders even of er een massa puls op de stekkers komt van de injector.

Sytze

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ontstekings module defect??

lemmuh (0), 18 jaar geleden

Nou, we zijn gestopt met deze auto, hoe meer ik losdraaide hoe hopelozer het werd. Een van de motorsteunen was los, lekte langs iedere pakking olie. En had zoveel rotte plekken dat we besloten hebben de auto in onderdelen weg te doen... dus mocht er interesse zijn...

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Heel verstandig besluit!

Sytze

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Nou ik weet inmiddels waar de auto gebleven is!

Moet je hier maar es kijken, dit liep ik tegen het lijf toen ik iets opzocht...........

http://images.google.nl/imgres?imgurl=ht...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.