Hallo,
Ik heb sinds 4 weken een probleem met mijn focus.
Het begon dus zo dat me tank bijna leeg was (net in het rood) en dat de auto niet meer wilde starten nadat ik hem uit had gezet, nu bleek later dat onder de motorkap de blauwe zekering nummer 15 van de brandstofpomp kapot was, dus een nieuwe geplaatst en hij deed het gelijk weer.
Een week later weer hetzelfde probleem, tank weer bijna leeg en weer de zekering kapot, dit gebeurde diezelfde dag nog 3x.
Nu dat de tank weer vol zit doet hij het weer 3 dagen goed zonder problemen.
Het lijkt dus elke keer te gebeuren als de tank bijna leeg is, ik zou zelf zeggen dat het kortsluiting is maar van wat ?
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kortsluiting kan, ergens in de bedrading tussen zekeringkast en benzinepomp.
Kan ook zijn dat de benzinepomp te zwaar draait (misschien door vuil) of niet genoeg gekoeld wordt bij een lege tank.
Bedrading na lopen, vooral onder achterbank of in de buurt van de tank. Daar kan ergens iets doorgeschuurd zijn.
Of bij een bijna lege tank (als de zekering kapot is) buiten om een gezekerde voeding naar de pomp leggen.
Ploft dan ook die zekering dan moet de pomp vervangen worden.
Waarschijnlijk zit de pomp in de tank, dus even zoeken naar de bedrading.
ik gok op de pomp die niet genoeg gekoeld wordt en daardoor moeilijker draait. Waarom rij je steeds je tank zo ver leeg als je weet wat er gaat gebeuren?
Omdat als je dat eerst niet verwacht en je meestal tankt als de tanj bijna leeg is (net voor het rood) ik zelf rij er niet meer in hij is nu van me zus, en die heeft nu al voor de zekerheid extra zekeringen bij zich.
Maar als de pomp dan niet goed gekoeld wordt waar kan dat dan aan liggen ? want hoe word ie normaal gekoeld dan ?
Gr
Ron
13 jaar
Al de pomp in de tank zit, gebeurt koeling door de benzine in de tank.
En bij (nagenoeg) leeg rijden komt het vuil uit de tank in de pomp.
Oke dus het is misschien een kwestie van de tank schoon maken ?
13 jaar
nou,een tank is niet makkelijk schoon te maken. En in elke tank ligt rotzooi op de bodem. het beste kun je ervoor zorgen dat je vóór reserve al hebt getankt,zodat de pomp niet alles in een keer op hoeft te eten.
oke maar het probleem blijft vervelend en het liefst heb ik het opgelost i.pv. dat ik er rekening mee moet gaan houden dat de zekering weer kapo tkan gaan.
Want ik weet niet wat er allemaal gedaan moet worden om de tank eronder uit te halen ?
13 jaar
[quote=Focus1998]Want ik weet niet wat er allemaal gedaan moet worden om de tank eronder uit te halen ?[/quote]
bespaar je de moeite... binnen een half jaar ligt er weer troep in. Maar je moet het zelf weten.
Oke maar als jij al zeg bespaar je de moeite het ligt er al weer snel in dan is er zowiezo toch wat anders aan de hand?
Misschien dan toch de brandstofpomp gewoon defect, want dan rijden er veel meer auto's rond met een vuile tank maar als die in een laag niveau komen de brandstof pomp wel heel blijft.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar