Het is inmiddels (voor 3100,- euro..) opgelost, maar hoe kan dit: C-Max 2015, 102000km gelopen in ruim 4 jaar, rammelend, tikkend geluid. Eerst zegt garage 'doen alle 3 cilinders als ze koud zijn' later verdenken ze toch uitlaatkleppen: inderdaad die van 3e cilinder zijn verbrand, en de klepstelen zitten vrijwel vast in geleiders. Vervangen, maar klacht blijft: daarom carterpan er af: daar liggen brokken staal van de 2e cilinder... Dus: kleppen vervangen, kop gevlakt, lagers vervangen, 3 zuigers, veren en drijfstangen vervangen... 3100,- verder. Hoe normaal is dit??? Ik voeg nog foto's toe.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is inderdaad niet normaal.
Maar deze blokken moeten exact de juiste olie hebben en liefst vaker worden ververst dan de officiële termijn aangeeft.
Maar e.e.a. hangt er ook vanaf of de auto dealer-onderhouden is (i.v.m. coulance), of de auto bewijsbaar altijd netjes zijn onderhoud heeft gehad (op tijd olieverversen met de juiste olie, dus met de juiste specificatie).
En je vermeldt niet of er afwijkingen zijn geweest in die vier jaar (in gebruik en problemen.
Heb je een trekhaak? En heb je bv. langdurig zware aanhangers (caravan) getrokken?
Telt allemaal mee ..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar