Ik heb een GMC Typhoon uit 1992,het probleem is dat de wagen davert bij stationair en ook tot 2500 rpm vanaf dan is het zo goed als weg.Het voelt alsof hij op een cilinder minder draait maar dat is niet zo,hij trekt op als een lier.Ik heb het gevoel dat deze vibraties voortkomen vanuit de koppelomvormer.De vraag is is het mogelijk om deze los te maken van de motor dmv het verwijderen van de 3 bevestigingsbouten en dan de motor te laten draaien of ga ik daar schade mee veroorzaken??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat jij voorstelt moet kunnen . De kop steekt maar een cm in de krukas of vliegwiel .dus bij achteruit schuiven en dan vastzetten met een stripje zie ik het wel zitten om de trilling op te sporen .
Misschien mis je een van de bouten van die bevestiging.
Succes.
Wat jouw motor doet is dat spontaan gekomen of is er wat veranderd in de loop der tijd?
Bij verscheidene V8 motoren hangen buiten de motor balansgewichten , op de tandkransplaat zie je ook wel eens stukjes plaat gepuntlast vlak langs de tandkrans ! Kijk eens of er iets ontbreekt .
Vr . Groet.
Toen ik de koppelomvormer wou lossen zag ik tot mijn grote verbazing dat de versnellingsbak nog maar met 2 bouten aan de motor was bevestigd en dat de bak enkele mm open en dicht tov de motor.Nieuwe bouten erin probleem opgelost....allen bedankt om mee na te denken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je GMC 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar