Honda Prelude: abs prelude 2.2 vtec 4ws

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: h22a

goedendag allemaal, het volgende probleem is aanwezig: auto gekocht, dikke 100 km gereden geen problemen, de laatste maanden is de auto continu gestart en een klein stukje verreden (schuur uit, werkplaats in)
nu is het zo dat als ik een 150 meter (of langer) rijdt het abs lampje gaat branden, als je langer rijdt gaat ie onder het rijden branden, maar als ik 100meter rijdt brandt ie nog niet en laat hem even stationair lopen in de vrij gaat ie ook branden.
accu pool div. keren los gehad ook langer dan een dag, niet de oplossing, remlichten en achterlichten werken goed, alle vloeistof peilen zijn goed, abs ringen en sensoren schoongemaakt, hij gaf in eerste instantie knippercode 1, maar hij blijft eigenlijk na elke keer wissen, rijden, uitlezen knippercode 3 aangegeven, maar nou kan ik nergens in de lijsten vinden wat dat inhoudt.
verder is er niets verandert aan de auto, ja een keer remvloeistof vervangen maar dat moet het ook niet uitmaken
wie oh wie heeft een idee?
mvg marcel

honda4ever

Geplaatst door honda4ever (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Prelude? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

THEFXR (0), 17 jaar geleden

weet je zeker dat ht code 3 is?

honda4ever (0), 17 jaar geleden

yo ja hij geeft 3x lange knipper met lange tussenpauze, en die cycles doet hij 1 keer, hij geeft de code pas weer opnieuw als je hem weer opnieuw op contact zet.

ik had al bij jouw op de site gekeken, ziet er goed uit...!!

maar ja probleem nog niet opgelost

marcel.

THEFXR (0), 17 jaar geleden

hoi, die site is niet van mij hoor,haha, ik heb zelf een prelude 2.3.
maar, lange knipper = 10 tallen en kort de enkeltallen, in jouw geval dus code 30,maar die bestaat niet voor de lude!
miss is het toch 2x lang en 1kort=21???

honda4ever (0), 17 jaar geleden

ik weer even gekeken, helaas heb ik het gebrek aan uitleesapparatuur zoals bij ons op de zaak voor volkswagen.
de volgende aanvulling: alle storingen gewist; stationair lopen geen storing, 200meter rijden abs lampje; hij geeft in eerste instantie code 1 pompmotor, rij ik weer verder geeft zo af en toe een keer code 2 maar die bestaat niet.
ik heb hem ook even gecheckt door even sensor links los te trekken, en idd de code 42 klopt, dus dat werkt goed.
nou viel me op dat de bovenkant vh vloeistof reservoir vd pompunit nat is, maar het rubber zit goed in de dop en er zit ook niet teveel in, en hij is niet bijgevuld; overdruk/ borrelen? wanneer gaat de pompunit draaien? direct als hij op contact staat of bij het eerste en beste rijsignaal? want als ik bij mn thunderbird kijk; die gaat direct na op contact zetten draaien en stop als ie op druk is.....
marcel

honda4ever (0), 17 jaar geleden

zo nou probleem opgelost: pompmotor was er na een aantal keren zoeken en proberen mee opgehouden, hij gaf ook bijna continu code 1 aan, en op het laatst bleef het lampje van abs ook continu branden.
ik heb eerst alles vervangen pompmotor + kleppenblok en abs-ecu, maar de ecu was goed, pompmotor werkte dus niet meer....
even een tip: in het orginele honda werkplaats handboek staat wanneer je de pompmotor wil ontluchten; dat je na het ontluchten met de speciale t-sleutel de motor een aantal minuten moet laten draaien, uitzetten en vervolgens weer de nippel moet losdraaien etcetc, maar: je moet wel even een aantal meters rijden want de ecu heeft een rijsignaal nodig om de pomp aan te sturen, en dat staat niet in het boek...

lude2.3 (0), 16 jaar geleden

Je kunt makkelijker via het pomprelais de pomp aansturen.
Dan kun je de procedure doorlopen zonde de auto te hoeven starten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Prelude of stel zelf een nieuwe vraag.