Hoi,
ik heb een probleempje in de auto (honda accord type r 2000 ch1 212pk h22a7) die ik niet weet te tackelen.
ik wil voorkomen om alle mogelijke oorzaken 1 voor 1 te vervangen tot ik de juiste heb, gezien dit een heel duur en vooral onnodig zaakje is.
als ik kalm rij doet de auto het prima.
rijd goed geen storingen helemaal goed.
maar als je het pendaal naar de bodem trapt houdt hij in. en na wat gebok trekt hij hem er doorheen. en heeft vanaf stationair tot aan redline een aantal van deze inhoud momenten..
vorige bougies waren voor mn gevoel iets wittig uitgeslagen wat lijkt op te arm mengsel.
enige aftermarket wat al op de auto zit is een msd onsteking en open luchtfilter
wat is er inmiddels vervangen:
kabel tussen bobine en verdeelkap (oude zat wat corrosie op)
verdeelkap
rotor
bougies
brandstoffilter
ok..
dus wat is de beste volgorde om de volgende reeks uit te sluiten zonder alles maar roekzichloos te vervangen.
wat miss nog kan?
msd bobine
lampdasensor
brandstofpomp
injectoren
ecu
?? iets anders waar ik overheen denk kijk..
geen foutcodes of storingen.
ecu is origineel niet aan gerommeld
hoop dat iemand nog een briljant idee of plan van aanpak met me wil delen.
hoor het graag
Diederik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien eens een injectie cleaner in de tank doen?
Kijk ook eens naar de gaskleppositiesensor
7 jaar
bedankt.
maar zoiets geeft toch foutcode als het niet goed is?
hoe test je zoiets? of hoe clean je zoiets?
7 jaar
injectiecleaner ga ik proberen ook thks
7 jaar
je kunt de output van de sensor eens controleren met een multimeter. 0.50 volt gesloten gasklep, 4,50 volt volledig geopende gasklep, geloof ik. Als je langzaam gas geeft moet de spanning ook langzaam mee oplopen. Mag geen dode punten hebben.
Brandstofdruk al gemeten?
7 jaar
injectiecleaner heb ik gehaald maar moet ik er nog ingooien.. heb nu nog teveel brandstof in de tank voor de gewenste verhouding..
dus die mket ik eerst wst meer leegrijden..
hoe meet je dit precies?
ik ben nu niet bij de auto maar meen dat het 5vdc gestuurd is en dat jet 3 draads is.
is het dan + - en een variabele +(spanning)? die van een 0.5 naar 4.5 oploopt naarmate je aan de klep zit. of bedoel je een weerstand die je kan meten? je hebt immers geen spanning op de sensoren als de auto uitstaat.. en je kan enkel meten als de stekker er niet op opzit toch?
brandstofdruk meten nog niet gedaan. weet niet wat normale brandstofdruk is en heb de tools ook niet om dot te.meten.
maar dit kan ik wel aan een garage vragen.
vandaag terugweg naar huis ging ik vanaf zn 2 (vol) gas optrekken om te kijken of het probleem er nog was.. dit bleek uiteraard van wel..
bij een 2e keer leek het wat minder hard te "smoren" dus deed het nog een 3e keer en het leek beter te reageren..
het leek heel even dat het wegtrok.. toen kreeg ik foutcode motorstoring lampje ging aan..
dit kan natuurlijk toeval zijn maar hoop eigenlijk dat de auto me straks na het eten met uitlezen gaat vertellen waar het probleem zit..
fingers crossed..
ill keep you posted.
gr
7 jaar
foutcode was 1e lambdasensor (vd 2 die ij heb)
net besteld ook.
maar goed de kuren waren er al voor de foutcode kwam.. dus of dit de hele tijd al het probleem was weet ik als hij vervangen is komende week.
ik laat nog van me horen.
eventuele andere suggesties zijn uiteraard altijd welkom
7 jaar
helaas is of de bak stuk gegaan of ligt de koppeling eruit..
lekker zo alles tegelijk..
wat ik nog wel heb gedaan is bobine vervangen voor een origineeltje net als de ontstekingsmodule..
dit hielp ook niet
verder heb ik het brandstof hoofd relais opnieuw gesoldeerrd wat ook nog weleens voor issues zorgt..
maar ook dit deed niets..
nu moet ik wachten tot volgende week tot de bak eraf gaat.
hopen dat wat ik nu heb komt door de koppeling..
hij schakeld nu zwaarder en wil slecht in de versnelling..
koppelingpendaal voelt wel gewoon als normaal.. maar wil er enkel in als ik hem rond 3000 toeren hou en hem er dan snel in klik zegmaar.
in zn 1 hoor je gebonk wat niet hoort bij stationair. maar als je iets gas houd zeg 3000 toeren klinkt het als normaal.
dus hopen dat het alleen de koppeling is.
daarna weer verder met het gehik probleem zoeken
word vervolgd
7 jaar
wat voor benzine tank je ? goede octaangetal ? geen witte meuk als tinq, tango, anwb enz.
6 jaar
Is de EGR gasklep ook gereinigd? Vreemd allemaal. Sterkte.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar