Rijd vanuit mijn werk naar huis en halverwege, ik stop bij de stoplichten en de motor slaat uit
Kijk gelijk naar mijn bezine metertje en die geeft een kwart tank aan, dus herstarten wat geen enkel
baat had. De startmotor doet het prima... Auto aan de kant geduwd en weer proberen en weer niets.
Nu viel me op dat als ik het contact uitzet de bezinemeter op een 1/4 blijft staan, dacht nou dan zit de meter of vlotter vast dus sta ik zonder bezine. Mijn pa sleepte me naar de pomp, de tank vol gegooit en het metertje geeft ook een volle tank aan maar zodra ik het contact uitzet loopt de meter nog steeds niet terug en blijft dus op een volle tank staan. De auto is nog steeds niet te starten
Vreemd vind ik, hmmm tja uhhh heb me er nooit zo mee bezig gehouden omdat mijn civicje nog nooit problemen heeft gehad. Wie heeft een tip voor mij, waarnaar moet ik gaan kijken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
brandstof pomp
ontsteking
brandstof filter
zo maar een paar dingen
kijk erst of ie vonkt
mvg jerry
brandstofrelais of contactslot?
17 jaar
ontsteking controleren
met name de aan sturing naar de ontsteking
als de ontsteking niet werkt krijgt de brandstof pomp geen signaal
bij cont aanzetten draaid de pomp even om de druk op te bouwen
en stopt dan tot er een ontstekings signaall komt
pas dan pomt hij weer brandstof
mvg jerry
Dit heb ik ook soms
Bij mij is het een stekker verbindig die net iets te strak zit en weer even aangeduwd moet worden.
Aan de bestuurders kant heel hoog tegen de zijkant zit (bij mij) een grijze veelpologe stekker 10 a 15 draadjes.
Probeer het maar eens.
Ik heb een 5 deurs civic uir 96 met een 1.4 motor.
17 jaar
ter aanvulling ,, bij een civic , veranderd de stand van de benzinemeter niet als je het contakt uit zet,bij andere auto.s meestal wel .
groetjes wim.
17 jaar
dit lijkt me een tipisch geval van een zwak brandstofrelais, bekend euvel bij die civics
oorzaak is zwakke solderingen op de print, handmatig alle solderingen even goed laten vloeien zou een oplossing zijn of een nieuw relais
zoek maar eens op google op civic en pgm-fi relais ofzo
17 jaar
Zouden er wellicht niet een stuk of vier vonkjes missen? En dat ook nog met herhaalde regelmaat. Dat is namelijk een veel voorkomend probleem bij de civic. Maar je bent er in twee tellen achter of het een brandstof of een ontstekings probleem is. Dan verder kijken.
Sytze
ik denk het brandstof relais ik had precies dezelfde problemen . opnieuw doorsolderen werkte bij mij voor specifiek dit probleem ,ik heb nu nog een ander problem...
zie
http://www.decrxgarage.nl/
ga naar
handleidingen > motorisch > brandstofhoofdrelais
succes....
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar