Honda 0: APK KEURINGSEISEN Co2 C0 02 Vol HCC Lamda waarden

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: D15B2

Hallo ik zou graag van keuring expers of Kenners de waarden willen weten.

Ik heb net een gastest gedaan, tester in de uitlaat.

En ik heb veel problemen met de Civic Toerenteller en uitvallen en Olieverbruik.


1 op 700 ongeveer.

Nu zou het fijn zijn als je door die getallen kon zien, of de katalisator nog goed is.
of dat de Lambda nog goed is.

Ik heb dit gedaan, omdat ik hopeloos was en veel heb geporbeert , maar probleem blijft maar aanwezig.

Niet zozeer alleen het olieverbruik ,maar ook dat schommelen effe ( zie meer berichten van mij )

ik zal link plaatsen van filmpje wat ik heb gemaakt.

wat men wel zei is dat hij werdt afgekeurd als ik nu apk had !!.

http://www.youtube.com/watch?v=3WMMWMVOj...

frank7

Geplaatst door frank7 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Die staat rijk zeg, Valt me mee dat de co-meter dat nog aan kan geven.
Wat zit hier op, een map-sensor?
Is de uitlaat wel gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot aan de kat.

Dit brandstofverbruik (en vooral de onverbrande brandstof) gecombineerd met een hoog olieverbruik is niet echt goed voor je katalysator.
Of die nu nog werkt is niet te zien aan de meting omdat de motor veel te rijk staat.
En ja, als je zo keurt wordt je afgekeurd op te veel CO.

frank7 (0), 13 jaar geleden

Nou sterker nog hij is ontzettend zuinig hahahaha
1 Tank op 700 km rijd ik wel als niet meer is.

Compressie was ongeveer 12.3.
Hij stinkt wel naar benzien ja en veel gespetter uit de uitlaat ook druppels op de grond, zie ik vaak .

En achterbumper zit steeds vol spetters.
gasdicht geen idee er mist wel een boutje op uitlaatspruitstuk, maar zitten er nog 8 op ken geen kwaad zeiden ze.
zolang hij niet lekt. en knetterd de Dampen komen heus niet vrij, door een Boutje als de rest goed vastzit.


Verder Mapsensor zit erop ja.

ik heb wel wat gumgum op spruitstuk gedaan omdat ik zelf dacht in het verleden dat ik piepklein gaatje zag.

maar dat kon geen kwaad als het er al zat, omdat het niet zuigt maar blaast.


De tapdraad was afgebroken.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Tja, ik zou maar eens op zoek gaan naar iemand die er wel verstand van heeft.
Lekkend uitlaatspruitstuk (en jawel, hij zuigt ook) kan dit hoge CO verklaren.
En als het CO weer binnen de perken is, kun je nog verder rijden op 1 tank benzine.

frank7 (0), 13 jaar geleden

Ja gekke is dat het maar allemaal onzin is dat ik me zo druk maak op de club zegt men wat anders.

men zegt tegen me

Je hoeft de lambda waarde en de CO2 waarden niet eens te meten!
Daar is je auto te oud voor, dus je hoeft alleen CO te meten en ook alleen maar stationair (tot bouwjaar 1993)

CO = 0.62 en moet 0.5 zijn.

1 keer een rondje met 5000 toeren racen en je CO is ook weer gedaald, klaar....APK goed.

Snap sowieso niet waarom je dit tussendoor gaat laten meten, totaal nutteloos

Tja ken iemand dit bevstigen dan weet ik dat ik me niet meer druk hoef te maken om de getallen

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Ja, je hebt gelijk. Ik ben gewend dat CO links in de hoek staat, niet CO2, keek dus verkeerd.
Als je de uitlaat maakt, dan heb je kans dat alles weer perfect is.

Motortje is toch aan revisie toe, dus die uitlaat kun je mooi doen als de motor er uit is. Kost het ook weinig.

frank7 (0), 13 jaar geleden

Nou ik ga gene swap doen ik schop hem dan nog liever eruit\
.ding heeft me al 1500 euro gekost aan dingen te vernieuwen.

en blijkbaar ken ik aan de gang blijven. heeft geen zin ken nog zoveel zijn.

Hij geeft geen foutcode.

ken nog zijn mapsensor
scheur in blok
Katalystaor Uitlaat verstopt
toch ergens vacuumlek
EACV klep vernieuwen kost al 270 euro
gasklephuis pakking
klepseals wat problemen veroorzaakt.

is gewoon een vreselijk moeilijk probleem wat niemand ken oplossen.

en ik ga me niet steeds liggen opvreten , voor elk stoplicht dat hij weer bijna uitvalt en dan start ik hem weer en dan moet ik weer stilstaan , en valt hij weer uit ken ik weer starten , zeer iritand.

Nogmaals Bedankt maar de beste Monteur lukt het ook niet om dit optelossen.
hebben alzoveel mensen me advies gegeven en ook al naar gekeken.

zonder foutcode wordt het zoeken en dat ken uren duren en dat gaat in de kosten lopen.

Beter andere wagen kopen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda 0 of stel zelf een nieuwe vraag.