Als ik met mijn Honda Civic Aerodeck 1.5. VTEC-E (tweedehands) rond de 100 km/u rijdt, is het soms net alsof hij een zetje krijgt. Hierbij loopt ook het toerental op, terwijl ik niet méér gas geef. Waar kan dit aan liggen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat heb ik ook gehad met een 5 deurs civic 1.5 vtec-e, dan schakelt de motor naar zuinigheidsstand.
let maar eens op, dat gebeurt zo ongeveer als het groene eco-lampje aangaat
de 3 deurs heeft dat niet omdat deze auto 85 kg lichter is, raar maar waar
Wij zijn ook berijders van de civic aerodeck 1.5 Vtec-E. Ook wij hebben dit "probleem". Ons werd verteld dat er rond de 3000 toeren van de 3e versnelling en bij constante snelheid van 16 kleppen naar 8 kleppen wordt overgeschakeld, de zuinigheidstand so to speak. Wel raar dat je dan een "zetje" in de rug krijgt. Verder een fantastische auto, 1 op 15,2 is eenvoudig haalbaar.
16 jaar
Ik heb precies hetzelfde met mijn Honda Civic Aerodeck 1.5i V-TEC. Grappig.
15 jaar
Van een 12 naar een 16-klepper zullen ze wel bedoeld hebben. Tot 3500 rpm gaat 1 inlaatklep per cilinder minder ver open. Dit zorgt voor extra werveling in de cilinder (swirl), waardoor benzine en lucht beter mengt en dus beter (=efficienter) verbrandt. Boven de 3500 rpm gaan beide inlaatkleppen maximaal open.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar