auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Civic: Auto gaat vanzelf harder

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5

Als ik met mijn Honda Civic Aerodeck 1.5. VTEC-E (tweedehands) rond de 100 km/u rijdt, is het soms net alsof hij een zetje krijgt. Hierbij loopt ook het toerental op, terwijl ik niet méér gas geef. Waar kan dit aan liggen?

Geplaatst door

jimson +0

al 17 jaar lid

Reacties

dat heb ik ook gehad met een 5 deurs civic 1.5 vtec-e, dan schakelt de motor naar zuinigheidsstand.
let maar eens op, dat gebeurt zo ongeveer als het groene eco-lampje aangaat
de 3 deurs heeft dat niet omdat deze auto 85 kg lichter is, raar maar waar

marcelw7083 +0

17 jaar

Wij zijn ook berijders van de civic aerodeck 1.5 Vtec-E. Ook wij hebben dit "probleem". Ons werd verteld dat er rond de 3000 toeren van de 3e versnelling en bij constante snelheid van 16 kleppen naar 8 kleppen wordt overgeschakeld, de zuinigheidstand so to speak. Wel raar dat je dan een "zetje" in de rug krijgt. Verder een fantastische auto, 1 op 15,2 is eenvoudig haalbaar.

dijkstrb +0

16 jaar

Ik heb precies hetzelfde met mijn Honda Civic Aerodeck 1.5i V-TEC. Grappig.

maarten99 +0

16 jaar

Van een 12 naar een 16-klepper zullen ze wel bedoeld hebben. Tot 3500 rpm gaat 1 inlaatklep per cilinder minder ver open. Dit zorgt voor extra werveling in de cilinder (swirl), waardoor benzine en lucht beter mengt en dus beter (=efficienter) verbrandt. Boven de 3500 rpm gaan beide inlaatkleppen maximaal open.

Pivavar +80

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.