Honda Civic: Auto gaat vanzelf harder

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5

Als ik met mijn Honda Civic Aerodeck 1.5. VTEC-E (tweedehands) rond de 100 km/u rijdt, is het soms net alsof hij een zetje krijgt. Hierbij loopt ook het toerental op, terwijl ik niet méér gas geef. Waar kan dit aan liggen?

jimson

Geplaatst door jimson (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

marcelw7083 (0), 16 jaar geleden

dat heb ik ook gehad met een 5 deurs civic 1.5 vtec-e, dan schakelt de motor naar zuinigheidsstand.
let maar eens op, dat gebeurt zo ongeveer als het groene eco-lampje aangaat
de 3 deurs heeft dat niet omdat deze auto 85 kg lichter is, raar maar waar

dijkstrb (0), 15 jaar geleden

Wij zijn ook berijders van de civic aerodeck 1.5 Vtec-E. Ook wij hebben dit "probleem". Ons werd verteld dat er rond de 3000 toeren van de 3e versnelling en bij constante snelheid van 16 kleppen naar 8 kleppen wordt overgeschakeld, de zuinigheidstand so to speak. Wel raar dat je dan een "zetje" in de rug krijgt. Verder een fantastische auto, 1 op 15,2 is eenvoudig haalbaar.

maarten99 (0), 15 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde met mijn Honda Civic Aerodeck 1.5i V-TEC. Grappig.

Pivavar (50), 15 jaar geleden

Van een 12 naar een 16-klepper zullen ze wel bedoeld hebben. Tot 3500 rpm gaat 1 inlaatklep per cilinder minder ver open. Dit zorgt voor extra werveling in de cilinder (swirl), waardoor benzine en lucht beter mengt en dus beter (=efficienter) verbrandt. Boven de 3500 rpm gaan beide inlaatkleppen maximaal open.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.