close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: Civic 1.4 1997 geen groene sleutel lamp

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste leden. Ik ben eigenaar van een honda civic 1.4i uit 1997. Omdat mijn achteruitrijlichten het niet doen terwijl de lampen goed zijn heb ik via een kennis gehoort om een schakelaar op me versnellingsbak te controleren. Nadat ik de stekker ( 3 polig ) heb losgehaald en terug gezet start de civic niet meer. Ook heb ik geen groene sleutel icoon meer. Alle sleutels zijn compleet ook de rode, maar helaas doet die daar ook niets mee. Weten jullie hier raad mee ?

Geplaatst door

Sturbo (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je zou kunnen proberen de plus van de accu enkele minuten los te nemen en daarna weer terug plaatsen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

10 jaar

Bedankt voor de reactie. Dit heb ik inderdaad geprobeert ook zonder resultaat. Gr Rick

Sturbo 0

10 jaar

Als je de rode sleutel hebt gebruikt om de motor te starten, zit er niets anders op dan met een tester de zwarte sleutels weer in te leren. De rode sleutel is om de ecu in de programmeermode te zetten, niet om de motor te starten.

Pivavar 80

10 jaar

De rode sleutel heb ik niet geprobeerd. Het is mij bekend dag het een inleer sleutel is. Heb alle zekeringen doorgemeten. Onder de motorkap en binnen onder het stuur. Ik zelf denk dat er sluiting ontstaan is bij de 3 polige stekker door vocht die ik los heb gemaakt en vervolgens weer erop geklikt
Ik heb vandaag bij een andere civic gekeken en daar zat een rubbere afdichting bij deze stekker. ( 3 polig op de versnellingsbak thv de inlaat ) . Na wat google werk heb ik vermoeden dat het de snelheidsmeter signaal is naar de ecu .

Sturbo 0

10 jaar

Apart verhaal
Kijk eens of de massa die bij het thermostaathuis wel goed massa maakt
dit is tevens massa voor de ECU

wel een soortgelijke storing meegemaakt ( civic 1.4 1997)
dat zat toen in de regeleenheid die achter in de zekeringkast zit geklikt

succes
[url=http://postimg.org/image/5orukasvl/][img]http://s24.postimg.org/5orukasvl/Naamloo...[/img][/url]

Hondapro 0
badge

10 jaar

Heren bedankt voor jullie reacties. Zojuist het probleempje gevonden. Zekering onder het stuur nr 15 ( Alternator sp sensor 7,5 ampere ) schijnt kapot te zijn. Deze vervangen en groene sleutel lamp doet het en civic start weer !!!

Sturbo 0

10 jaar

Ja, dat is inderdaad een bekende.... Maar controleer dan even het kabelboomje dat achter het steuntje van de luchtinlaat of spruitstuk, weet het niet exact meer. Maar is wel vaker hier voorbij gekomen. Motor uitzetten zorgt voor een trilling waardoor er kortsluiting gemaakt wordt op dat steuntje. Moet je echt even controleren en isoleren, anders sta je vroeger of later weer.

Pivavar 80

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.