close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: Civic 92-95 model valt uit met koude motor

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5Dxi

Beste Mensen,

Ik heb het volgende probleem met mijn Civic Hatchback uit '96 (model 92-95): Vaak wanneer ik 's ochtends wegrijd en binnen een kilometer stop (bijvoorbeeld bij het stoplicht), vervolgens wil ik wegrijden en dan valt de motor uit. Soms valt het vermogen ook wel is weg tijdens het rijden met ong. 30km/h binnen de 1e km met koude motor in de ochtend. Vervolgens kost het ongeveer 30sec voordat de motor weer wil starten, vervolgens als blijft de motor lopen en kan ik zo honderden kilometers rijden zonder problemen. Het rare is dat ik dit probleem soms een aantal dagen niet heb en dan komt het opeens weer tevoorschijn.
Laatst heb ik ook eenmaal gehad dat direct bij het starten vanuit koude toestand het ongeveer 30sec. duurde voordat de motor aan de praat wou. Vervolgens is deze toen ook bij vanuit stilstand optrekken weer afgeslagen toen de motor nog koud was. Wanneer de motor loopt gaat dit als een zonnetje en lijkt ook geen vermogen te verliezen. Wanneer ik de motor probeer te starten als deze is uitgevallen en dat duurt dan zo'n 30sec. lijkt het ook alsof er geen of onderbroken stroom aanwezig is. Mijn display van de carkit gaat dan telkens even aan en valt weer uit.
Nou ben ik laatst al naar de garage geweest, deze constateerde in ieder geval dat de bougiekabels rot waren (hier zaten scheurtjes in), deze zijn dus vervangen door nieuwe. De problemen waren daarna nog niet verholpen bleek na een aantal dagen, vervolgens bougies vervangen en olie verwisseld + filter, helaas nog geen verbetering bleek na ongeveer een week. Moet ik kan denken aan een nieuwe stroomverdeler of zijn er nog andere dingen eerst uit te proberen? Bedankt alvast.

Mvg,

Evan

Edit: Nog wat extra info: de accu is nog niet erg oud +/- 10 maand, gemeten en nog goed. KM-stand is +/- 260.000. Probleem is eigenlijk alleen in de ochtend voorgekomen als de auto een nacht heeft stilgestaan.

Edit2: Ik hoop dat iemand me nog wat tips kan geven. Ik heb even wat dieper gezocht op het forum maar alleen problemen gevonden met warme motor > oplossing brandstofrelais, maar aangezien ik alleen de problemen heb met koude motor lijkt me dat niet van toepassing. Verder ben ik vanmorgen tot de ontdekking gekomen dat wanneer mn auto weer zo'n dag heeft ik niet persee hoef weg te rijden om de motor af te laten slaan. Als ik 'm stationair laat lopen en hij heeft zo'n "kuurmoment" met koude motor en tik heel iets het gas aan valt de motor ook stil en duurt het weer +/- 30s om 'm aan de praat te krijgen.

Geplaatst door

Evantjuh (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste evan,
Als je s'morgens je motor start loopt hij dan wel goed en verhoogt stationair?
Als je dan wegrijd houd hij dan in of schokt hij dan onder het rijden?
Ik hoor het graag

vr.gr
honda-men

honda-men 0
badge

16 jaar

Beste Honda-men,

In de ochtend loopt hij goed en verhoogt stationair. Verder loopt ie gewoon goed. Heb in het verleden ongeveer zo'n 40-50.000km terug wel een tijdlang probleem gehad dat bij stationair lopen (ook met warme motor) opeens de stationair omhoog sprong naar +/- 3000rpm en dan viel die weer terug en soms zelfs uit als ik dan geen gas bijgaf. Garage kon toen niks vinden.. misschien al een teken geweest van iets dergelijks wat nu de problemen veroorzaakt?!

Mvg,

Evan

Evantjuh 0

16 jaar

Beste Evan,
Het kan zijn dat je stationaire injector sterk vervuilt is er zij n eventueel 2 manieren om deze met weing moeit te reinigen.
1. je kan een goede brandstof reiniger aan je benziene toevoegen en gewoon gaan rijden dan wordt het brandstof systeem compleet gereinigd
2.Haal de deksel van je gashuis , start de motor en spuit in het gashuis met verhoogt toerental WD40 erin, de motor zal wat in houden maar geef dan gas bij herhaal deze een paar maal.
Probeer dit maar eens
Laat je computer eens uitlezen of dat er een storing in zit
Ik hoor het graag
v.gr.
honda-men

honda-men 0
badge

16 jaar

Zie je mail

honda-men 0
badge

16 jaar

Bedankt voor de info! Ik ga het eerst even met brandstof reiniger proberen v/d week. Heb je nog advies voor een merk?

Ik hou je op de hoogte van de vorderingen.

Evantjuh 0

16 jaar

Forte of tunap zijn bijde goede reiniger
P.S. Heb je mijn mail ontvangen ?

gr.
honda-men

honda-men 0
badge

16 jaar

Yes heb je mail ook nog thanx daarvoor. Probeer eerst de reiniger en anders ga ik even met een bekende het gashuis reinigen, ben zelf niet zo heel technisch met auto's nl.

Groet,

Evan

Evantjuh 0

16 jaar

Even een update:

Eergister heb ik injectorreiniger in een halve tank benzine gedaan en ben even een stuk gaan rijden. De motor lijkt wat zuiverder te lopen nu. Helaas wou ik vanmorgen starten nadat ie de hele nacht had gestaan maar dit lukte met geen mogelijkheid. Vervolgens maar wegenwacht gebeld deze kwam langs en is even wat gaan rommelen met stekkertjes los/vast maken en nog wat andere dingen.. na veel moeite en paar keer proberen te starten en uiteindelijk deed ie het. Wel ging het starten moeizaam, moest een beetje gas bijgeven en het leek alsof er eerst maar 1 of 2 cylinders aansproken, daarna pas de rest. De monteur van de wegenwacht raadde mij aan de volgende dingen bij de garage te laten controleren: stappenmotor, lucht massameter en de ontsteking. Denk dat ik de auto morgen maar naar de dealer breng, want wordt nu wel erg onbetrouwbaar..

Evantjuh 0

16 jaar

Beste Evan,

Is er onlangs nog een ander onsteking ingezet ?

gr.
honda-men

honda-men 0
badge

16 jaar

Nee dat niet.

Mvg,

Evan

Evantjuh 0

16 jaar

beste Evan.
Het is een moeilijk geval en zeker op afstand.
Rotor en verdelerkap goed?
Bobine als eens gemeten
Heeft het misschien ook te maken met vocht?
Misschien probleem met de halgever in de onsteking?
EGR klep niet vervuild?
Dit zijn nog een paar dingen welke je zou kunnen kontroleren
Geef me je kenteken eens door, kan dan misschien wat dieper er op ingaan
vr.gr.
honda-men

honda-men 0
badge

16 jaar

Beste Honda-men,

Vanmorgen toch bij de dealer achtergelaten en ze hebben alles even nagelopen. Accu bleek nu ook een cell lek te hebben dus die is vervangen, verder kon er niks geconstateerd worden. Ze hebben het hele verhaal ook aangehoord en mocht het probleem nog terugkeren dan zou het volgens hun hoogstwaarschijnlijk het onstekingsgedeelte moeten zijn wat in de verdeler zit, die kan dan evt. zo los vervangen worden. Mn kenteken mail ik nog even.

Mvg,

Evan

Evantjuh 0

16 jaar

Betse Evan,
Jammer maar ik kan je kenteken nie combineren met jou chassisnummer
Stuur me ke chassis nummer compleet en ik zoek verder

vr.gr.
honda-men

honda-men 0
badge

16 jaar

Tot nu toe lijkt ie zich prima te gedragen, al een dag of 6. Dus waarschijnlijk was het verborgen gebrek aan de accu toch de veroorzaker van dit alles. Mocht er toch nog wat niet goed gaan laat ik het weten, bedankt voor alle moeite!

Evantjuh 0

16 jaar

Betse Evan

Graag gedaan
Ik hoor het wel

gr.
honda-men

honda-men 0
badge

16 jaar

Ik heb in oktober/november precies hetzelfde probleem gehad met mijn Peugeot 206. Het gebeurde iedere week één of twee keer en altijd als het koud geweest was.

Het viel me op dat het iedere keer gebeurde (op 1x na) als ik naar z'n 3e versnelling schakelde. De auto viel dan stil, soms gingen de lichten, radio en ventilator/airco ook uit en een enkele keer ook de stuurbekrachtiging eraf. M'n auto is toen naar de garage geweest. Eerst hadden ze de accu nagekeken, maar ik bleef er last van houden. Daarna hebben ze de gastoevoer(leidingen) gereinigd. Vervolgens heb ik er geen last meer van gehad, ook niet toen het afgelopen winter -20 was.

Alleen was het vanmorgen ineens weer raak ... redelijk koude, vochtige nacht geweest en het is ineens weer foute boel, dus ik kijk het nog maar even aan en ga anders maar weer eens langs de garage.

Bootz 0

15 jaar

Bij mij was het uiteindelijk de verdeler. Nieuwe ingezet en opgelost. Heb de oude verdeler nog opengemaakt daar waren wel wat dingen versleten en zwart aangeslagen dus zag er niet goed meer uit.

Mvg,

Evan

Evantjuh 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.