hoi,ik heb kort geleden een civic aangeschaft die 1 jaar en een paar maand had stilgestaan.
ik heb voor dat ik er mee ging rijden,de auto een grote beurt laten geven door een garage,verder heb ik gevraagd of de garagehouder de wagen grondig wilde nakijken op eventuele problemen of dingen die vervangen moesten worden.
de auto kwam na de grote beurt en 4 nieuwe banden makkie door de keuring, en volgens de garagehouder was het een nette auto die goed onderhouden was.
ik rij er nu ongeveer 2 maanden in, en ik voel echt helemaal niks van een vtec of dat er wat gebeurt bij een bepaald toerental ofzo.
verder is er een bepaald geluid bij het optrekken wat mij mateloos irriteerd,ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven,maar het klinkt een beetje zoals die ouwe amerikanen,chevys enzo,een beetje puffend geluid,net een naaimachinenaald die met het accelereren mee gaat,maar niet hard ofzo,en ook vooral als ik dicht langs stoepranden rij of op de snelweg langs van die betonnen randen rij.
ik heb hier en daar al wat rondgevraagd over de vtec en het geluid wat zo irriteerd,en ik kreeg als antwoord over de vtec dat de auto lui is en ik hoor hele uiteenlopende toerentallen over wanneer de vtec zou bijspringen,en het bijgeluid wat bij het optrekken zich laat horen,zou een klep zijn die vastzit.
ik weet niet wat ik moet geloven,en ga zeker geen ingrijpende dingen laten doen alleen maar omdat iemand iets zegt.
de wagen rijdt verder geweldig:)
ik hoop dat mn verhaal niet al te vaag is ,en dat iemand mij misschien kan vertellen wat er echt mogelijk aan de hand kan zijn met de vtec en het geluid.
mvg marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je de motorcode weet kun je hier zelf opzoeken wanneer de vtec moet inkomen: http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_B_eng...
oke, dan zou de v-tec bij 3500 toeren in moeten komen,maar ook al trek ik door tot 5 of 6000 toeren ,ik merk niet dat er een extra versnelling in het accelereren komt.... toch bedankt voor de tip:)
en wat denk je van dat geluid wat ik hoor? kan dat een klep zijn die vast zit?
14 jaar
[quote]het klinkt een beetje zoals die ouwe amerikanen,chevys enzo,een beetje puffend geluid,net een naaimachinenaald die met het accelereren mee gaat[/quote]
Uitlaat lek.
Een vtec-e is een economische vtec,dus de auto loopt normaal op 12 kleppen ipv 16 kleppen.
Het linkje dat je gegeven word is voor jou niet van toepassing,want dat zijn echte (b-serie) motoren
14 jaar
[quote=rob010][quote]het klinkt een beetje zoals die ouwe amerikanen,chevys enzo,een beetje puffend geluid,net een naaimachinenaald die met het accelereren mee gaat[/quote]
Uitlaat lek.
Een vtec-e is een economische vtec,dus loopt op 12 kleppen tot een bepaald toerental/snelheid
Het linkje dat je gegeven word is voor jou niet van toepassing,want dat zijn echte (b-serie) motoren[/quote]
14 jaar
ik laat maandag een andere spruitstuk plaatsen,dan laat ik gelijk het verdere uitlaatsysteem nakijken.
ik had de vorige eigenaar gevraagd wanneer de v-tec zou inkomen,en hij zei bij 3500 toeren,maar ja,ik denk dat ik teveel had verwacht,hehe het is natuurlijk ook geen turbo ofzo:)
bedankt rob010 voor je reactie,ik plaats hier nog wel een berichtje hoe dit afloopt.
14 jaar
ik heb er nu een nieuwe spruitstuk op,en het loopt prima nu:),het was inderdaad een lek,het verbindingsstuk van spruitstuk naar achter toe,daar hoort een conische ring tussen,en de ouwe zat dus niet goed.
nieuwe ring er tussen nieuwe pakking tussen blok en spruitstuk,en nu hoor ik geen rare geluidjes meer:)
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar