Ik heb een Civic 1.4s op LPG G3 type AG DGC. Start op benzine en schakeld dan naar 2 sec over op LPG.
Soms wil de auto niet starten nadat ik even ben gestopt. Bijvoorbeeld als ik net LPG heb getankt. Als ik sleutel naar ON draai hoor ik de benzinepomp wel draaien en het motor management lampje gaat daarna ook uit. De startmotor draait gewoon rond maar de motor wil niet aanspringen. Even een paar minuten langer wachten en hij start weer probleemloos. Laatst probeerde ik over te schakelen van LPG naar benzine tijdens het rijden maar het vermogen viel compleet weg totdat ik weer terugschakelde naar LPG. Tevens wil de motor op LPG bij remmen en vervolgens koppeling intrappen laag in de toeren vallen en soms uitvallen. Hier heb ik minder last van als de motor warm is. Verder rijd de auto perfect op benzine en lpg.
Iemand een idee of het laag toerental en niet starten een verband met elkaar heeft? Of weet iemand wat het probleem kan zijn dat de auto soms niet wilt starten na een korte stop?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Daniel,
Hoe is de koude start?
Als de auto koud is, slaat de auto dan niet af als je afremt voor een bocht of stoplicht?
Hoeveel km heeft hij nu gereden op LPG?
ik hoor het graag
vr.gr.
honda-men
Koude start is perfect op benzine. Maar als hij dan na ongeveer 2 seconde overschakeld op LPG zakt het toerental behoorlijk in en klimt dan weer langzaam omhoog. Als ik met een koude motor afrem op LPG en de koppeling intrap zakt het toerental weer in en valt dan soms uit. De motor slaat niet af als hij op temperatuur is.
Gas installatie is bij 60.000km erin gekomen en er staat nu 214.000 op de teller.
15 jaar
Beste Daniel,
Hoe lang is het geleden dat de kleppen gesteld zijn??
Bij een auto op gas gaan de kleppen strakker staan en gaan dan niet ver genoeg open.
Klacht is dan: motor loopt slecht als de motor koud is en loopt statinair onder toeren wanneer deze op temperatuur is.
ik hoor het graag
gr
honda-men
Bedankt voor je reactie.
De vorige eigenaar had het bij kwikfit laten doen ongeveer 8000km geleden. Maar de vraag is natuurlijk of het daadwerkelijk is gebeurd. Ik zal eens in het weekend de kleppen zelf opnieuw instellen. Hoeveel klepspeling mag een d14a4 op gas hebben? Ik hoor de kleppen overigens wel lichtjes tikken wat er neem ik aan op duid dat er genoeg speling aanwezig is?
15 jaar
Alleen kan ik me niet voorstellen dat te strak afgestelde kleppen zorgt voor volledig motorvermogen verlies bij omschakelen op benzine. Het lijkt wel of er dan geen benzine wordt ingespoten of de onsteking niet functioneerd. De motor viel gewoon helemaal dood.
15 jaar
Beste daniel,
Is het brandstof filter wel eens vervangen, deze kan verstopt raken en te weinig benzine geven!
gr
hondamen
Beste Daniel,
Klepspeling standaard op benziene is: inlaat 0.20 uitlaat 0.25 op benzine
Voor gas iets royaler stellen
gr.
honda-men
Goede Tip. Dat zou ik eens moeten nakijken wanneer dat voor het laatst is gebeurd. Alleen snap ik dan niet waarom ik soms helemaal geen problemen heb op benzine en hij niet hapert bij vol gas waar juist veel benzine ingespoten moet worden.
15 jaar
Beste daniel.
Controleer het maar en ik hoor het graag.
gr.
honda-men
Hallo Daniel,
Ik ben zeer benieuwd of je al ontdekt hebt wat de oorzaak was van jouw klachten. Ik heb ook eenzelfde CIVIC LPG uit 97 met 197d km op de klok met dezelfde klachten, moeilijk starten na korte stop (op benzine dan helemaal niet meer), motor die helemaal dood valt na overschakelen op benzine en bij koude start flinke terugval in toeren bij omaschakelen naar gas.
Binnen nu en 2 maanden gaat mijn wagen voor grote beurt en zal dan de kleppen laten stellen, als ik dan nieuws heb zal ik hier even posten, maar ben wel benieuwd of jij al meer hebt weten te achterhalen.
Groetjes Jules
15 jaar
Hoi Jules,
Ik heb nog steeds geen tijd gehad om het probleem te onderzoeken. Het start probleem heb ik overigens niet meer gehad. Het laag stationair draaien op LPG heb ik wel nog. Als ik het probleem gevonden heb laat ik het weten.
Gr Daniel
15 jaar
controleer de masspunten..
heb je al co en lambda gemeten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar