IK heb een probleem met een civic , motorstoringlamp brandt bij op lpg rijden.op benzine niet.!
uitgelezen storing 1 en 45 geeft die aan..dit is lambdasonde.
maar op benzne brandt er geen motorlamp.
kan de lambdasonde alsnog kapot zijn.
ik heb een lambdasde van een 1.5 motor gezet maar lamp brandt weer. 4 polig lambda. of is de lambda anders van een 1.5 en 1.6
heeft er iemand schema van AG DGC GASINSTALATIE.
auto rijdt verder goed.. aleen toerental blijft hoog en gaat weer naar 750 toeren.
storingen komen terug soms gelijk en soms na 10 km rijden.
weet iemand deze probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vervang eens je simulator van je lambda ;)
heeft deze civic g3 wel een lamdasimulator.
ik zie wel 2 kleine zwartemodulen bij motorruimte maar volgens mij gaat de kabel van lambdasonde direct naar je lpg computer en niet naar de lambdasimulator of werkt deze lambda simulator anders?
Lambda sim,. kan een aparte kast zijn maar kan ook geintegreet zijn in je ECU. Lambda simulator zit er in om dat er meer LPG ingespoten wordt en dan blijft de voorste sensor een rijk mengsel aangeven. Doe eens op LPG en Benzine een 4 gas test, en controleer de lambda spanningen./
Beste Bayrak,
Storing 1 is de lambda sensor , storing 45 is Brandstofmengelsel te arm of te rijk.
Kan ik van je het complete chassi nummer krijgen om voor je uit te zoeken of er verschil van lambda sensor is tussen een 1.5 en een 1,6
Waarschijnlijk heeft elke sensor zijn eigen waarde!~
Ik hoor het graag
gr.
honda-men
hondamen ,,sorryy ik ben de chasis nr vergeten op te sturen..
ik probeerhet morgen optesturen..
ik heb namelijk iets opgemerkt.
eerst accupool los resetten,
als ik op benzine start dus lpg schakelaar uit en dan eerst op benzine rijdt als de motor warm is overschakel handmatig naar lpg dan brandt de motorlamp niet,maar als ik dan contactuitzet en weer start na 30 min ofso. en ik ga automatisch op lpgrijden dan brandt mijn motorlamp wel?
kan dit temaken hebben met strakke klepspeling ?
is dit een bekende probleem?
Beste Bayrak,
Hoe lang is het geleden dat je kleppen gesteld?
Bij normale omstandigheden ( op benzine) moeten de kleppen elke 45.000 km gesteld worden.
Bij een auto welke op gas rijd is het raadzaam (nagelang er mee gereden wordt Sportief of rustig) elke 15.000 of 20.000 km de klepspeling te controleren.
Een auto welke op gas rijd gaan de kleppen eerder strakker staan omdat de verbrandings teperatuur hoger ligt dan op benzine.
Als je s'morgen de motor start ( op LPG) en je rijd dan weg slaat de motor dan niet af of loopt hij dan niet onder zijn toeren? AQls dat zo is dan staan de kleppen te strak en moeten ze gesteld worden.
Normaal op benzine staan ze inl. 0.20mm uitl. 0.25mm, Op LPG moet je ze ruimer stellen
P.s Volgens mij heb je een civic coupé ?
Ik hoor het graag
vr.gr.
honda-men
toerental blijft goed zakt niet weg of slaat af.
ik heb wel paar keer meegemaaktdat de motor heel erg inhoudde bij versnelling 2 motor stopte weliswaar en ging daarna weer lopen..toerental zakte helemaalen kwam weer terug(sloeg niet af)ging zegmaar niet vooruit.
ik heb een civic coupe 1.6
rare is ag storinglamp op schakelaar brandt ook niet schakeld enzo goedop benzine of zowel op gas. alleen ik ruik wel gas als ik achter auto staat.loopt waarschijnlijk rijk.rijdt voorderest goed.
Beste Bayrak,
hoeveel km heeft hij nu gereden en wat is het chassis nr?
gr
honda-men
1hgej6120yl602033
kmstand is 200dkm
Beste Bayrak,
Op de eerste plaats heeft de lambda sensor van een 1.5 andere waarde dan van een 1.6 en krijg je dan andere waarde voor je computer
Voor het vermogenverlies en terug zakken van het toerental moetje hem uitlaten lezen bij de dealer, er kunnen verschillen de oorzaken zijn
P.S. zie je mail
gr. honda-men
ik heb nog co en lambda gemeten op benzine en lpg.
co en lambda waarden zjn goed..alleen onverbrande gassen hc is hoog op benzine en lpg namelijk 300 - 400 hc
Valse lucht? Meet het lambda signaal eens met een voltmeter.
ik heb al gespoten op de inlaatspruitstuk hij reageert niet ..hij loopt goed
heeft deze auto een carterontluchting?
Uiteraard. Vroeger waren ze zelfs gevoelig voor een slecht sluitende oliedop of zelfs een oliepeilstok.
waar zit die bij een honda gemonteerd?
Beste Bayrak
ik stuur je een tekening
gr
honda-men
bedankt voor de tekening ik ga eens kijken.
Geen dank
gr
honda-men
wie weet wat de 2 modulen (relais) van ag gassysteem onder de motorkap voor funcite hebben.?
ik hoor hem tijdens rijden klikken?
ikdenk dat die defect is dit staat er op de modules AG 40331
AG 40337
enof waar kan ik deze modulen verkijgen?
Beste Bayrak.
Waarschijnlijk bedoel je de stappenmotor.
gr
honda-men
NEE STAPPENMOTOR ZIT OP DE VERDAMPER.
deze is een relais klikt al een relais..ikhoor hem afentoe contstant klikken.
Door laten meten bij AG gas inbouwstation
gr
honda-men
misschien nog een tip
kijk is waar de massa aangesloten is van de ag lpg installatie kwam nog wel is voor dan de massa vuil is , leg deze is rechtstreeks aan de min pool van de accu .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar