close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: Civic Stottert, SNAP ER GEEN ZAK MEER VAN

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: D15z1

Beste Mensen

Vorige week een Honda civic hatchback Vei ( Vtec-e) Uit 1993 gekocht.
Degene waarvan ik hem gekocht had dacht dat de ontsteking defect was.
Dus ik heb em getest of hij vonkte, Niet dus, dus ik een Bobine erin gezet van een Dxi Model....(Mag dit?)
Hij starte in 1 keer, maar de motor check engine lampje bleef branden.
Geresset alles geprobeerd hij blijft branden, ik dacht die laat ik wel ff uitlezen.
Dus ik onderweg begint hij ineens te stotteren...maar ik heb niet aan de ontsteking gezeten...
En als ik hem nu start dan loopt hij HEEL onregelmatig, varieerend van de 250 tot de 1000 toeren, lijkt wel of hij uit gaat vallen, en daarna gaat de check engine lampje branden en dan loopt hij wel ineens normaal op 1000 toeren....maar zodra ik ga rijden heeft ie wel eens de neiging om te gaan stotteren en soms zelfs uit te vallen...

maar kan het liggen aan het feit dat er een Dxi Bobine erin zit?
Kan het zijn dat de ontsteking niet op tijd staat ( terwijl ik die nog niet eens eraf heb gehaald)
Vuil?
ik heb er geen bal verstand van !
Dus een kratje bier voor de gouden tip !

alvast bedankt en sorry voor de lange verhaal

gr leo

Geplaatst door

leoncio (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi

Net even voor je gecheckt nummers van bobine zijn gelijk van VEI en DXI
mogelijk dat dan toch de ignitor niet goed is van de ontsteking ..
ik zou zelf gewoon gaan voor een ruilontsteking .

Succes

Hondapro 0
badge

15 jaar

[quote=Hondapro]Hoi

Net even voor je gecheckt nummers van bobine zijn gelijk van VEI en DXI
mogelijk dat dan toch de ignitor niet goed is van de ontsteking ..
ik zou zelf gewoon gaan voor een ruilontsteking .

Succes[/quote]
Oh ok !

thnx voor de snelle reactie man echt tof!

maar wat moet ik me voorstellen bij een ruilontsteking en hoe doe ik dat ben echt een bleek op dat gebied :S
en moet ik dan van een Vei of van een dxi en weet je toevallig ook waar ik zoiets kan bestellen en wat ik er allemaal bij moet doen...

sorry voor de kromme uitleg maar ik snap er echt geen zak van...

thnx alvast !

leoncio 0

15 jaar

Beste Leo,

Probeer eerst eens en ontstekings module uit een andere civic voor dat je een andre ontstekeing gaat kopen
Dan weet je zeker of dat het daaraan ligt!
ik hoor het graag
Een module orgineel kost 114.00 ex btw, een ruil onsteking zal wellicht duurder zijn
gr
honda-men

honda-men 0
badge

15 jaar

lijkt op een valse lucht probleem?
welke storingcode geeft die aan>

CIVICCOUPE66 0
badge

15 jaar

Beste Bayrak,
Het kan code 41 zijn (Lambda sensor) of code 48 (LAF sensor - Linair air flow)
Controleer ook eens de MAP Sensor
Kijk ook eens of je inlaatspruitsuk pakking niet lekt.
Motor stationair laten lopen ( waarschijnlijk gaat het toerental op en neer en spuit dan op de plaats van de inlaatpakking royaal remmenreiniger er op.
Gaat hij dan beter lopen dan is de pakking lek (komt meer voor)
ik hoor het graag
gr
honda-men

honda-men 0
badge

15 jaar

Hey,
Heb er weer een paar dagen in gereden...

's ochtends als ik hem stationair laat draaien dan draait hij netjes 1500 toeren en stottert niet !
Maar zodra hij onegeveer 10 minuten aanstaat dan begint hij te stotteren en vervolgens gaat het engine lampje branden en dan draait hij weer normaal maar stottert daarna wel weer maar niet zo erg als eerst.
Dus ik op op school aan de leraren gevraagd bij de autovoertuigen en die zeiden dat hij nadat die lampje gaat branden dan in de noodloop gaat....
en hoe controleer ik wat voor een foutcode ik heb want op de display van mijn auto gaat alleen een lampje met de checki enige branden....¿¿¿
En ik laat hem donderdag middag ff bij de dealer uitlezen wat het kan zijn !

gr

leoncio 0

15 jaar

Beste leo,

Je kan hem zelf ook uitlezen
Rechts onder het dashbordkatje zit een blauwe 2 polige stekker, verbind deze door met een paperclip en zet het contact aan
Het lampje zal nu gaan knipperen Lange knipper zijn de tientallen / korte knipper zijn de eenheden
Voorbeeld: 1x lang is 10 5x kort is 5 dan is de storingscode 15
P.s Er kunnen meerdere storingen inzitten dus goed controleren

gr
honda-men

honda-men 0
badge

15 jaar

Hey !

Kom net van de honda dealer....dramatisch hoor.... word tewoord gestaan door een broekie die de apparaat niet eens aan de praat krijgt... :S
dus hij zij dan check ik de code lamp wel ff
en hij zij dat het aan het volgende lag: LAF sensor - Linair air flow
Iemand enige raad want ik word gek, net in de file 30000 keer uitgevallen waah :S
erg hoor :p

gr

leoncio 0

15 jaar

Check je massa kabel op het thermostaathuis eens?
Zou alle problemen verklaren...
Ook omdat je al aan het rommelen bent geweest bij de ontsteking, soms wil het oogje wel is afbreken

ik denk dat dit misschien bij jou wel het probleem is

Hondapro 0
badge

15 jaar

Ohh ik hoop dat het em is.
Maar waar kan ik zoiets vinden?
heb je er toevallig een foto ofzo van en wat ik precies moet doen ?
ben echt een bleek op dat gebied :S

alvast bedankt

leoncio 0

15 jaar

Hey!

Heb net ff gekeken maar ik zou niet weten waar hij zou moeten zitten heb wel aan wat bewogen maar thats it...
geen vooruitgang :(

zou het misschien de egr klep kunnen zijn en hoe check ik dat?

gr leo

leoncio 0

14 jaar

Beste Leo,

zie je mail

gr
honda-men

honda-men 0
badge

14 jaar

Hey

Vorige week naar de honda dealer in harderwijk geweest waar ze dus WEL verstand hebben van een honda.
hij zag het meteen dat de ontsteking afgeschreven was.
Dus ik een andere erin laten zetten door hun en...voila !
lampje ging uit! en hij rijd veeeel beter en valt niet continu uit als ik stil sta :)
maar hij geeft als ik goed gas geef nog wel een een check engine lampje aan.
maar mijn vermoeden is dat de Lamdda sensor ook aan vervanging to is omdat hij die foutmelding ook tijdens het check van de motor aangaf !

Ik bedank iedereen voor haar/zijn tips!

gr leo

leoncio 0

14 jaar

Graag gedaan

gr.
honda-men

honda-men 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.