Hallo,
Ik heb een honda civic coupe ls uit 1998.
Bij het wegrijden bij een stoplicht sloeg de auto opeens af toen ik het gas indrukte. Sindsdien krijg ik de auto niet meer gestart.
Het is niet de accu. Ook het aanduwen van de auto reageerde de auto helemaal niet.
Startmotor gaat wel gewoon rond. Gekeken naar de bougie, deze krijgt echter geen vonk bij het starten.
Kent iemand dit probleem?
Alvast mijn grote dank!
Gr. Martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
startmotor wel rond motor ook ?? effe olie dop er af en kijken of je kleppen mee gaan , anders mogelijk distributie
anders even kijken of lampje van startonderbreker (groene sleutel bij je tellers ) wel normaal functioneert
als dat goed is dan zal het in de ontsteking zitten , bobine defect of je ontsteking module
Heeft dat groene sleuteltje (lampje) te maken met startonderbreking? Want nadat ik probeer te starten (wat dus niet lukt) begint dat groen sleuteltje te knipperen.
13 jaar
heeft niks met de distributie te maken want je hebt geen vonk.
Heb je een reservesleutel?
Knipperen heeft alles te maken met je sleutelherkenning/startblok , onsteking krijgt geen signaal dat er gestart word.
Ik zou even informeren bij de dealer of ze dit bij je thuis kunnen uitlezen en wat er nu precies stuk is, transponder of ontvanger.
Als de juiste sleutel is gebruikt, zal het startmotoruitschakelrelais van voeding worden voorzien en zal de ECM het brandstoftoevoersysteem bekrachtigen. Het controlelampje voor de startblokkering in het instrumentenpaneel gaat ca. 2 seconden branden en gaat vervolgens uit. Dit geeft aan dat de startblokkeringseenheid de code die door de transponder is verstuurd, heeft herkend.
Als een sleutel is gebruikt waarvan de code niet werd ontvangen of herkend door de eenheid gaat het controlelampje ca. 2 seconden aan en zal daarna blijven knipperen.
Zodra de contactschakelaar UIT wordt gezet, knippert het controlelampje ongeveer 5 seconden om aan te geven dat de eenheid correct is ingesteld, waarna het lampje uitgaat.
Hopelijk heb je niet met de rode sleutel geprobeerd te starten,die wist nl soms alle gegevens
13 jaar
Een sleutel wist nooit gegevens! dat zal me een schadeclaim geven bij al die mensen die soms de verkeerde sleutel gebruiken.
Helaas C. Jonker, een Honda starten met de rode sleutel betekent opnieuw programmeren met de Honda-tester. Zwarte sleutel om te starten, rode sleutel om de ECU in de programmeer-mode te zetten.
On topic, is er een zekering gesprongen (ik dacht 17?). Dan kortsluiting in de kabelboom langs het steuntje van het inlaatspruitstuk.
13 jaar
Hehe,staat ook in het instructie-boekje dat de rode-sleutel gegevens kan wissen.
Maar inderdaad,dat kabelboompje onder het spruitstuk wil wel eens sluiting maken
13 jaar
heb gewerkt in een honda garage, rode sleutel heeft idd een andere chip waardoor je toegang krijgt, maar er zijn wel meer handelingen nodig om iets te wissen.
Sommige gezinnen gebruiken alle sleutels dus ook deze "rode" ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt dat iemand iets kon vernielen en als dat wel zo is dan is het mij niet bekend en vind ik het een slordige oplossing van Honda.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar